|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Közlemény a filmszakma ésszerű átalakításáról
"A szeptember 15-én vitára bocsátott vázlat előtt Glatz Ferenc
művelődési miniszter a szeptember 11-ei miniszteri értekezleten
véleményezte, sőt támogatásáról biztosította a kidolgozott
tervezetet, melyet 1990. január 1-jétől kiván bevezetni.
Ennek a magyar mozgókép-gyártás egészét érintő, módszereiben
áldemokratikus, ellenőrizhetetlen zártkörű akciónak azonnali
leállítását és nyilvánosságra hozatalát követeljük."
Amerika Hangja, Világhíradó:
Stratégiai kezdeményezés
"Az amerikai szenátus úgy döntött, nem emeli meg a képviselőház által
csökkentett stratégiai védelmi kezdeményezés költségvetését. Mint
tudósítónk jelentette, ez is csak azt bizonyítja, hogy a program
népszerűsége egyre inkább csökken.
- A szenátus 2:1 arányban utasította el a stratégiai védelmi
kezdeményezés 1990. évi költségvetésének emelését. A honvédelmi
költségvetés szenátusi tervezete 4 milliárd dollárt irányoz elő erre
a célra. A képviselőház csak 3,1 milliárd dollárt szavazott meg, és
most - ahogy ez az amerikai törvényhozásban lenni szokott - egy
külön bizottság próbálja kidolgozni azt a kompromisszumot, amely az
egész kongresszusnak megfelel."
|
|
|
|
|
|
|
Autópálya átadás - avatóünnepség nélkül
|
1990. október 29., hétfő - Bár eredetileg ünnepélyes
avatást, szalagvágást hírdettek, ez elmaradt és minden ceremónia
nélkül megnyították a forgalom előtt az M1-es új jobboldali
útpályájának Tatabánya és Győr közötti utolsó szakaszát. Így
hétfőtől már teljes autópályán közlekedhetnek az autósok a két város
között.
Az M1-es építésére még a 70-es évek elején született döntés, először azonban csak a félautópálya - a baloldali nyomvonal - elkészítésére jutott a költségvetésből. Időközben rendkívüli mértékben megnőtt a forgalom és az ország legbalesetveszélyesebb útjává vált a Tatabánya-Győr közötti szakasz; a népnyelv ,,halálútnak,, nevezte el. Ezért a közlekedési tárca a múlt évben nemzetközi versenytárgyalást írt ki a jobboldali útpálya megépítésének finanszírozására és kivitelezésére. A pályázatot a Betonútépítő Vállalat és a Magyar Hitel Bank Rt. közösen nyerte el azzal a feltétellel, hogy az összesen 45 kilométeres szakaszt 13 hónap alatt elkészítik. A határidőt pontosan tartották.
Az új út átadásával biztonságos utazási körülményeket teremtettek a két megyeszékhely között. (MTI)
1990. október 29., hétfő 12:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|