Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 28.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Közlemény a filmszakma ésszerű átalakításáról

"A szeptember 15-én vitára bocsátott vázlat előtt Glatz Ferenc művelődési miniszter a szeptember 11-ei miniszteri értekezleten véleményezte, sőt támogatásáról biztosította a kidolgozott tervezetet, melyet 1990. január 1-jétől kiván bevezetni. Ennek a magyar mozgókép-gyártás egészét érintő, módszereiben áldemokratikus, ellenőrizhetetlen zártkörű akciónak azonnali leállítását és nyilvánosságra hozatalát követeljük."
Amerika Hangja, Világhíradó:

Stratégiai kezdeményezés

"Az amerikai szenátus úgy döntött, nem emeli meg a képviselőház által csökkentett stratégiai védelmi kezdeményezés költségvetését. Mint tudósítónk jelentette, ez is csak azt bizonyítja, hogy a program népszerűsége egyre inkább csökken. - A szenátus 2:1 arányban utasította el a stratégiai védelmi kezdeményezés 1990. évi költségvetésének emelését. A honvédelmi költségvetés szenátusi tervezete 4 milliárd dollárt irányoz elő erre a célra. A képviselőház csak 3,1 milliárd dollárt szavazott meg, és most - ahogy ez az amerikai törvényhozásban lenni szokott - egy külön bizottság próbálja kidolgozni azt a kompromisszumot, amely az egész kongresszusnak megfelel."

Az Autóklub elnöksége elutasítja az autópálya használati díjat és a benziáremelést (1. rész)

1989. április 20., csütörtök -

Rendkívüli napirendi pontként az autópálya használati díj
bevezetéséről tanácskozott csütörtöki ülésén a Magyar Autóklub
elnöksége, még mielőtt ismertté vált volna a kormány ülésén
született döntés. Valter Medárd ügyvezető elnök elöljáróban
leszögezte: a kormány az utóbbi években számos olyan intézkedést
hozott, amely kifejezetten az autósokat sujtotta, ilyen volt például
a benzin, illetve a gépkocsik árának drasztikus növelése. Mindez sok
milliárd forintos többletbevételhez juttatta a költségvetést, s
éppen emiatt etikailag sem tartható helyesnek az autósok további
terhelése.

    Nagy Ervin közlekedési, hírközlési és építésügyi
miniszterhelyettes, úgy is, mint az Autóklub társelnöke elmondta: a
Minisztertanács mostani ülése elé három variációt terjesztettek, az
egyik ezek közül az autópálya-díj módosított formája, a másik az
üzemanyag árának egyforintos emelése, a harmadik pedig az, hogy a
költségvetésből oldják meg az útépítést.

    Ezt követően a miniszterhelyettes utalt arra: a tárca
kényszerhelyzetben volt, amikor az útadóval kapcsolatos javaslatát a
kormány elé vitte. A kényszerhelyzetet az okozta, hogy az év elején
még kétmilliárd forint állt a tárca rendelkezésére útépítéshez, ám
ezt két lépcsőben elvonták. Ilyen körülmények között a folyamatban
lévő munkákat le kellene állítani. Megemlítette például a világbanki
hitelből épülő M0-ás autópályát, melynek első szakaszát jövőre
akarják befejezni, s ha leállítják a munkát, a büntetést dollárban
kell fizetni. Az M5-ös autópályát Kecskemétig akarták tovább
építeni, s befejezés előtt áll Szolnoknál és Polgárinál két
Tisza-híd építése is. Mindezekbe, illetve más folyamatban lévő
útépítésekbe eddig már 4 milliárd forintot fektettek be és a
befejezésükhöz további 2,5 milliárdra lenne szükség. Külföldi
vállalkozók is bekapcsolódnának a magyarországi fejlesztésbe, de
azzal a feltétellel, hogy legalább egymilliárd forint értékű munkát
a magyar állam végeztessen el. A miniszterhelyettes alapvető
fontosságúnak tartotta az útalap létrehozását, ugyanis ezzel végre
garantálni lehetne, hogy évente meghatározott összeget kizárólag
útépítésre fordítsanak. Mindezidáig tervalkuban dőlt el, hogy mennyi
marad útfejlesztésre, s ez az összeg 1980 óta folyamatosan csökkent.
(folyt. köv.)


1989. április 20., csütörtök 18:13


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jóestét kivánok, Szántó István beszél Izraelből. Rendszeres hallgatója vagyok évek óta az önök rádióadójának. Sajnos az utóbbi 3 hétben a vételi viszonyok a 25,31,41, és 49 méteres hullámon egyszerűen lehetetlen. Egyedül a 19 méteres hullámhosszon fogom az adást, a késő délutáni óráktól egészen 19 óra 55 percig, midőn ezen a sávon hivatalosan beszüntetik a sugárzást. Kérem szépen önöket,hogy legyenek olyan kedvese tájékoztatni valamilyan úton-módon a rendellenesség okáról. Cím: Szántó István P.O.B 228 üfcériás, Izrael Tel: 972-06-790-117. Nagyon szépen köszönöm."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD