|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kádár János Társaság közleménye
"... mélységesen aggódik a jelenlegi
ellenforradalmi válság mélysége, az MSZMP-n belül tapasztalható
széthúzás és tehetetlenségi nyomaték, valamint az egyre erősödő
jobbratolódás miatt, mely tünetek kísértetiesen hasonlítanak az
1956-os tragédia előestéjén kialakult helyzethez."
BBC, Panoráma:
Ceausescu igéretei - és a valóság
"Romániában már évek óta csak jegyre lehet kapni olyan alapvető
élelmiszereket, mint a cukor, a főzőolaj, a liszt, a hús és a vaj. A
tartományokban a kenyeret is jegyre adják, csak Bukarestben nem. E
hónap elején 20 százalékkal növelték az olaj és 15 százalékkal a
cukor fejadagot, az erről szóló határozatot a párt csúcsvezetőségi
szerve, a Politikai Végrehajtó Bizottság hozta."
|
|
|
|
|
|
|
A magyarok jól motoroznak
|
1989. szeptember 26. kedd (tud) - A legvérmesebb hazai motorsport-szurkolók sem gondolhattak arra, hogy a 64. enduro világbajnokságon, amelyen 20 ország 471 motorosa indul, a második nap végén valamennyi magyar versenyző célba ér. Mi több: Csősz Lajosnak, Szabó Gergelynek, Nádor Attilának, Zsembery Barnabásnak, Nádor Istvánnak és Radányi Zoltánnak sincs útvonal-hibapontja. A vb második napja már sokkal nehezebb feladat elé állította a motorosokat, hiszen mintegy húsz éve nem fordult elő a világbajnokságon, hogy sípálya meredekű lejtőn lefelé rendezzenek speciál szakaszt. Most megtörtént, és a gyökerekkel átszőtt, keresztbe fektetett farönkökkel tarkított utat 25 motoros bánta, ugyanis ennyien estek ki. Természetesen sokkal többen buktak és a legnagyobb bukást egy francia ,,szenvedte el,,, aki el is ájult a balesete után. A pillanatok alatt a helyszínre siető mentőszolgálat magához térítette a franciát, aki minden lerábeszélés ellenére folytatta a versenyt, sőt, célba is érkezett. Némi meglepetés, hogy a 471 motoros között szabályosan elbújva a gyári KTM-csapatban a volt 250 kcm-es cross világbajnok, az osztrák Heinz Kinigadner is szerepel, de még nagyobb meglepetés, a crosspályát csak abszolút hetedik idővel tette meg. - Négy hónapja nem ültem motoron, mert valamiféle váltáson töröm a fejemet, hiszen a motocrossban már mindent elértem - mondta. - Lehet, hogy az enduróval folytatom pályafutásom, de egyelőre ezen a hatnaposon csak tapasztalatot akarok szerezni. A második nap végén a magyar Trophy-válogatott a középmezőnyben motorozik. Szerdán újabb két-két crosspálya és speciál szakasz vár a még versenyben lévőkre.+++
1989. szeptember 26., kedd 19:21
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A lázadás (1989.09.11-10.07)
"Gyors ámde viharos távozásom krónikája következik. 1989 szeprember 26-án eljutottam a cenzúraszámlálás 10. esetéig... a Pozsgay-féle nyilatkozat fennakadt a cenzúra hálóján! Tábori András főszerkesztő-helyettes és Bossányi Katalion főszekresztő-helyettesi posztvárományos - később az MSZP képviselője - közösen húzták ki a szövegből a Pozsgayra vonatkozó részt. Felháborodottan tiltakoztam. Egyrészt az ellenzéki sarokkal kapcsolatos megállapodásra hivatkoztamn, másrészt arra, hogy Pozsgayról amúgy napi 50 dicshimnusz jelenik meg, miért ne kaphatna legálább egyetlen másféle vélemény is hangot. A húzás maradt. Nem volt mit tenni, azonnali hatállyal felmondtam a Magyar Hírlapnak."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"A megállapodást aláíró pártok közül négy - a Bajcsy Zsilinszky Endre Baráti Társaság, a Független Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt, a Kereszténydemokrata Néppárt, a Szociáldemokrata Párt - egy jól indokolt levélben, saját nevükben külön is kérték az Országgyűléstől a sarkalatos törvények elfogadását. "
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|