Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 25.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Együttműködési megállapodás a Magyar Demokrata Fórum és a Magyar Zsidó Kulturális Egyesület között

"A résztvevők megállapodtak abban, hogy állandó és szervezett kapcsolatokat alakítanak ki. Együttműködésük minden egymást kölcsönösen érdeklő kérdésre kiterjed."
Deutschlandfunk, Hírek:

A KB-ülés és Pozsgay kijelentése

"A Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága ma hirtelen egybehívott, egynapos ülésre jött össze. Az utóbbi hónapokban folytatott tanácskozásokhoz hasonlóan a mai összejövetelt is zárt ajtók mögött tartják. A legfontosabb napirendi pont az október 6-ikára kitűzött és feszülten várt országos pártkongresszus előkészítése. Pozsgay Imre államminiszter az MSZMP reformszárnyának legjelentősebb képviselője az olasz televízióban nyilatkozva kifejtette: ha a megújulást szorgalmazók nem tudják keresztülvinni előirányzott programjukat, kilép a pártból."

A BKV sajtótájékoztatója (1. rész)

1989. augusztus 24., csütörtök - A pesti nagykörúton szeptember 1-jén közlekednek utoljára a 12-es autóbuszok. A Budapesti Közlekedési Vállalat szeptember 4-én vezeti be őszi menetrendjét, ismét forgalomba állítja azokat a járműveit, amelyeket a nyári hónapokban, a szabadságolások idején, illetve az iskolai szünidőben ,,pihentettek,,. A változásokról, s a nagyköruti villamospálya-rekonstrukció munkálatairól csütörtökön tájékoztatták a BKV vezetői a sajtó képviselőit.

Zahumenszky József vezérigazgató elöljáróban a vállalat
gazdálkodási körülményeit ismertette. Rámutatott: a BKV igencsak
megérezte, hogy az idén egymilliárd forinttal kevesebb állami
támogatásban részesül. Az anyagi nehézségek miatt egyes járatokat
ritkítani kell. A BKV járműveire szeptembertől átlagosan egy-két
perccel többet kell várni, s lesznek olyan útvonalak is, ahol a
várakozási idő három-négy perccel is növekszik. A vállalat jelentős
munkaerőgondokkal is küzd, s ha a járművezetők közül mindenki csak
az előírt munkaidőt teljesítené, kétezerrel többre lenne szükség.

    A BKV már 1978-ban javasolta, hogy a nagykörúton szűnjék meg az
autóbuszközlekedés, a Fővárosi Tanács vezetése azonban ezt eddig
elhárította. A ,,jármű-váltás" előnye, hogy a villamosok egy
irányban óránként 16 ezer utast szállíthatnak, míg az autóbuszok
ennek felére sem képesek. Szeptember 2-ától megszűnik a 12-es
autóbusz-végállomás a Karolina úton. A 12-es jelzésű autóbusz a
Boráros tér - Petőfi híd - Irinyi József utca - Schönherz Zoltán
utca - Bocskai út - Karolina út - Villányi út - Alkotás utca -
Moszkva tér útvonalon közlekedik majd.

    A vezérigazgató szólt arról is, hogy néhány napja ismét teljes
útvonalukon közlekednek a 4-es és 6-os villamosok. A villamospálya
rekonstrukciója mintegy százmillió forintba került. A felújítás
során több megállót összevontak. Így a Baross, a Wesselényi és a
Majakovszkij utcánál, valamint a November 7. térnél mindkét irányú
forgalom számára egy megállóhelyet alakítottak ki. Az utasok
biztonsága érdekében a megállók elején és végén lámpák segítik az
átkelést. A felújítás során 9 villamosmegállót ,,hangosítottak,,. Az
esetleges forgalmi akadályok, villamosvezeték-szakadás és más
rendkívüli esetek alkalmával hangosbemondón értesítik az
utazóközönséget a forgalommal kapcsolatos tudnivalókról.
(folyt.köv.)


1989. augusztus 24., csütörtök 16:10


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (09.25-10.05) - Függelék


SZER-hallgató telefonja:

"Jónapot kivánok. Magyarországon és külföldön mindenki a nagy magyar változásokról beszél.De mi van igazán a változások mögött. A kommunisták kaméleonná változnak. Ez az igazi nagy változás. Az a sok nagy vezető elvtárs, aki a tagsági könyve után érvényesült, most hol van. Most is húzza a jó luxusfizetést, vagy a luxusnyugdíjat csak vörös kommunistából nem tudni vörös szocialistává, demokratává, vagy zölddé fog változni, hogy kiváltságait megtartsa."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD