Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 24.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Angyalföldi munkásmozgalmi veteránok állásfoglalása

"... ezek a vitaanyagok nem a szocialista építőmunka reformját szolgálják, hanem a magyar nép számára elfogadhatatlan utat kívánnak megjelölni. Olyan irányú visszarendeződés útját, amely egy önmagát túlhaladott társadalmi rendszer, nevén nevezve a kapitalizmus restaurációjához vezetne."
Amerika Hangja, Kommentár:

Piacgazdálkodás és adórendszer Magyarországon

"... a következő évben a szabadon importálható árucikkek számát 40 százalékról 60 százalékra emelik meg. Ugyancsak szó van arról, hogy 1990-től kezdve a termelés konjuktúráját nem irányítással, hanem a pénznem kurzusának megfelelő politikájával emeljék, ami egyszerűen azt jelenti, hogy 1992-ig felszabadítják a forintot - tehát a magyar pénz szabadon átváltható lesz a világ minden bankjában és tőzsdéjén. "

A Fővárosi Tanács VB ülése

1989. december 18., hétfő - Az M0-ás autópálya keleti részének nyomvonal vezetéséről kompromisszumos megoldást fogadott el a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága hétfői ülésén. Az egyik, az ,,A,,-tervezet szerint az útvonal az M0-M5 autópálya csomópontjából kiindulva, főleg lakott területen keresztül haladva érné el az M3-as autópályát. A másik (úgynevezett ,,B,,) elképzelés szerint, a nyomvonal Budapest határán, az új 51-es számú főút csomópontjától kiindulva, Gyált és Vecsést elkerülve mezőgazdasági területen haladn az M3-as autópályáig.

Az építkezésben érintett térség lakóit erősen foglalkoztatja a
terv, s erőteljes társadalmi nyomás alakult ki annak érdekében, hogy
a fővárosban vezető útvonal ne autópálya jelleggel épüljön meg.
Novemberben az egyik pestlőrinci lakossági fórumon a résztvevők
nyomatékosan megfogalmazták, hogy az M0-ás nyomvonalát a
lakóterületektől távol kellene kialakítani. Egyértelműen elvetették
azt a megoldást, amely szerint az autópálya átszelné a kerületet.

    A vitában hangsúlyozták, hogy az autópálya megépítése országos
érdek is. Az új útvonalnak alkalmasnak kell lennie a főváros átmenő
forgalmának terelésére, meg kell felelnie a főútvonalak közti
gyűjtő-elosztó funkciónak, biztosítania kell az agglomerációs
területek egymás közti kapcsolatát, valamint a főváros egyes
szektorai közötti összeköttetést. Megállapították, hogy a
városrendezési és környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő
megoldás kialakításához a szakmai feltételek adottak, a kivitelezés
döntően a pénzügyi lehetőségektől függ. A KÖHÉM 1987. évi
költségszámításai alapján 14 milliárd forintba kerülne az M0-ás
autópálya kiépítése.

    A VB most elfogadott határozatában azzal értett egyet, hogy az
M0-ás autópályát a főváros beépített területén kívüli nyomvonal
vezetéssel, de nem a mostani ,,B,, elképzelés szerint építsék meg.
Szükségesnek tartották az újabb, ,,C,, tervváltozat tervpályánatának
a kiírását; ennek költségeit fele részben a Fővárosi Tanács, illetve
a KÖHÉM fedezné. Egyúttal felkérték az MTA főtitkárát, hogy segítse
elő a tervpályázat környezetvédelmi szempontok szerinti
véleményezését. (MTI)


1989. december 18., hétfő 18:10


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Tisztelt Szép úr! Kenéz Levente vagyok Magyarországról. Ezidáig kétszer hallgattam az ön műsorát, kérem segítsen nekem külföldi munkavállalási ügyben ha tud, és ha van rá mód és lehetőség. Szakmám cukrász, Balatonparton dolgozom egy 4 csillagos hotelban Tihanyban. Ez az üzlet szezonális és éppen ezért szeretnék télen munkát vállalni Münchenben vagy környékén. Címem: Várpalota 8100 Rákóczi Ferenc u.30. Előre is köszönöm szivességét."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD