Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 23.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

Illegalitásba szorul a keletnémet Új Fórum

"A Német Demokratikus Köztársaságban a beiktatását kérelmező Új Fórum nevű ellenzéki szervezetet, amelynek felhívását már több mint 2500-an írták alá, a pártvezetés máris illegalitásba kívánja szorítani. A kérelem elutasítását azzal indokolták, hogy a szervezet céljai nincsenek összhangban az alkotmánnyal, sőt ellenséges álláspontot képviselnek. Miután az elutasítást minden keletnémet lap közölte, az olvasók nemcsak erről, hanem ezen az úton a szervezet létéről is tudomást szerezhettek. Így korántsem biztos, hogy ez a jelenleg feszült belpolitikai helyzetben a hatalmát erősíteni szándékozó vezetés malmára hajtja a vizet. A belső ellentmondások szaporodnak. A menekülők tízezrei, a pártvezetésen belüli ellentétek, az egyházi kritikák, a szétvert tüntetések mellett, most már egy jogellenesen betiltott, de egyre erősödő ellenzéki erő is mutatja: a változások a Német Demokratikus Köztársaságban is óhatatlanul szükségesek."

Elavultak voltak az információk, újabb felmérés készül - Osamu Suzuki Esztergomban

1989. november 8., szerda - Szerdán az esztergomi Labor Műszeripari Művekben járt a japán Suzuki cég élnöke és kísérete, akik, mint ismertes, személygépkocsi-gyártás ügyében tárgyalnak magyar vállalatokkal. Ez a gyár már korábban kapcsolatba lépett a japán céggel; szabaddá vált kapacitásával akart valamilyen módon bekapcsolódni a Suzuki személygépkocsik gyártásába.

Osamu Suzuki elnök és a kíséretében lévő szakemberek
megtekintették a gyárnak azt a hatalmas üzemcsarnokát, amely
alkalmas lehet személygépkocsik összeszerelésére.

    Távozásuk után Réz László, az esztergomi gyár igazgatója a
következőket mondta a sajtó képviselőinek:

    - Részletesen tájékoztattuk Suzuki urat vállalatunk
adottságairól és méreteiről. Szó esett gazdasági helyzetünkről is.
Elmondtuk, hogy miután már nincs igény korábban katonai célokra
készült termékeinkre, áttértünk konténerek gyártására és folytatjuk
a műszergyártást is. Kapacitásunk kihasználására - hiszen 1200 ember
munkalehetőségéről volt szó - a korábbi kapcsolatfelvételünk óta
szerződést kötöttünk három nyugati céggel. Több esztendőre szólóan
évi több millió dollár értékű termék szállítására köteleztük el
magunkat. Úgy tűnt, mindez zavart okozott és vegyes érzelmeket
keltett a delegációban. Úgy érzem, hogy az elnök úr már elavult
információkat kapott rólunk. Ilyen körülmények között, bár két
lehetőséget, köztük egy új csarnok építését is megvitattunk, végső
döntés nem született. A japán cég további dokumentációkat kért.
Újabb felmérések és mérlegelések következnek. Ha rövid időn belül
kedvező döntés születik, az első Suzuki gépkocsi akkor is csak
1992-ben készülhet el Esztergomban.

    Mindezek után az igazgató arra is rámutatott, hogy a hazai
sajtóban ezzel kapcsolatban eddig megjelent információk, az ő
véleménye szerint, nem voltak kellően megalapozottak. (MTI)


1989. november 8., szerda 18:45


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jónapot kivánok. Szeretném megkérdezni, hogy fog kinézni az új kivándorlási törvény? Hogyan és hová lehet kivándorolni, hiszen már a magyar politikai menekülteket sem fogadja be a Nyugat írásbeli bizonyítékok nélkül, pedig vannak.Egyre több a kiutasítási határozat a magyarokkal szemben úgy Ausztriában, mint az NSZK-ban. Az Egyesült Államokba is van úgynevezett bevándorlási kvóta, úgyanúgy Ausztráliába is többször szűrik, kiszűrik a bevándorolni akarókat. Ha pedig nincs befogadó ország akkor a törvény sem ér semmit, vagy mégis? A nagy gazdasági előnyt a kisembereknek, a nagycsaládosoknak, a kisnyugdíjasoknak csak a növekvő nyomor jut osztélyrészül. És akkor azt mondják, hogy mindent szabad Magyarországon. Köszönöm."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD