|
|
|
|
|
|
|
|
SZER:
Illegalitásba szorul a keletnémet Új Fórum
"A Német Demokratikus
Köztársaságban a beiktatását kérelmező Új Fórum nevű ellenzéki
szervezetet, amelynek felhívását már több mint 2500-an írták alá, a
pártvezetés máris illegalitásba kívánja szorítani.
A kérelem elutasítását azzal indokolták, hogy a szervezet céljai
nincsenek összhangban az alkotmánnyal, sőt ellenséges álláspontot
képviselnek. Miután az elutasítást minden keletnémet lap közölte, az
olvasók nemcsak erről, hanem ezen az úton a szervezet létéről is
tudomást szerezhettek. Így korántsem biztos, hogy ez a jelenleg
feszült belpolitikai helyzetben a hatalmát erősíteni szándékozó
vezetés malmára hajtja a vizet.
A belső ellentmondások szaporodnak. A menekülők tízezrei, a
pártvezetésen belüli ellentétek, az egyházi kritikák, a szétvert
tüntetések mellett, most már egy jogellenesen betiltott, de egyre
erősödő ellenzéki erő is mutatja: a változások a Német Demokratikus
Köztársaságban is óhatatlanul szükségesek."
|
|
|
|
|
|
|
Elavultak voltak az információk, újabb felmérés készül - Osamu Suzuki Esztergomban
|
1989. november 8., szerda - Szerdán az esztergomi Labor Műszeripari Művekben járt a japán Suzuki cég élnöke és kísérete, akik, mint ismertes, személygépkocsi-gyártás ügyében tárgyalnak magyar vállalatokkal. Ez a gyár már korábban kapcsolatba lépett a japán céggel; szabaddá vált kapacitásával akart valamilyen módon bekapcsolódni a Suzuki személygépkocsik gyártásába.
Osamu Suzuki elnök és a kíséretében lévő szakemberek megtekintették a gyárnak azt a hatalmas üzemcsarnokát, amely alkalmas lehet személygépkocsik összeszerelésére. Távozásuk után Réz László, az esztergomi gyár igazgatója a következőket mondta a sajtó képviselőinek: - Részletesen tájékoztattuk Suzuki urat vállalatunk adottságairól és méreteiről. Szó esett gazdasági helyzetünkről is. Elmondtuk, hogy miután már nincs igény korábban katonai célokra készült termékeinkre, áttértünk konténerek gyártására és folytatjuk a műszergyártást is. Kapacitásunk kihasználására - hiszen 1200 ember munkalehetőségéről volt szó - a korábbi kapcsolatfelvételünk óta szerződést kötöttünk három nyugati céggel. Több esztendőre szólóan évi több millió dollár értékű termék szállítására köteleztük el magunkat. Úgy tűnt, mindez zavart okozott és vegyes érzelmeket keltett a delegációban. Úgy érzem, hogy az elnök úr már elavult információkat kapott rólunk. Ilyen körülmények között, bár két lehetőséget, köztük egy új csarnok építését is megvitattunk, végső döntés nem született. A japán cég további dokumentációkat kért. Újabb felmérések és mérlegelések következnek. Ha rövid időn belül kedvező döntés születik, az első Suzuki gépkocsi akkor is csak 1992-ben készülhet el Esztergomban. Mindezek után az igazgató arra is rámutatott, hogy a hazai sajtóban ezzel kapcsolatban eddig megjelent információk, az ő véleménye szerint, nem voltak kellően megalapozottak. (MTI)
1989. november 8., szerda 18:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jónapot kivánok. Szeretném megkérdezni, hogy fog kinézni az új kivándorlási törvény? Hogyan és hová lehet kivándorolni, hiszen már a magyar politikai menekülteket sem fogadja be a Nyugat írásbeli bizonyítékok nélkül, pedig vannak.Egyre több a kiutasítási határozat a magyarokkal szemben úgy Ausztriában, mint az NSZK-ban. Az Egyesült Államokba is van úgynevezett bevándorlási kvóta, úgyanúgy Ausztráliába is többször szűrik, kiszűrik a bevándorolni akarókat. Ha pedig nincs befogadó ország akkor a törvény sem ér semmit, vagy mégis? A nagy gazdasági előnyt a kisembereknek, a nagycsaládosoknak, a kisnyugdíjasoknak csak a növekvő nyomor jut osztélyrészül. És akkor azt mondják, hogy mindent szabad Magyarországon. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|