|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél Horváth István belügyminiszternek
"Mi, akik a 80-as években
folytatott szabadsajtó-szamizdattevékenység miatt hatósági,
rendőrségi üldözésben részesültünk, követeljük, hogy a mi ügyünket
is rendezzék
Személy szerint és nyilvánosan kövessenek meg mindenkit, adjanak
vissza mindent, amit a házkutatások során elkoboztak,
kártalanítsanak mind a nagyösszegű pénzbüntetésekért, mind az
üldözések miatt keletkezett anyagi hátrány tekintetében, vonják
vissza a szabálysértési és büntető határozatokat, és szüntessék meg
a joghátrányokat."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
NDK-s ellenzék
"Kelet-Németországban - akár Csehszlovákiában - egészen a
közelmúltig teljességgel sztálinista módszerekkel igyekeztek
elfojtani a hivatalos vonaltól eltérő vélemények mindennemű
megnyilatkozását. Az NDK-ban váltig gyakorolják a karhatalmi
brutalitást. Lipcse a szellemi ellenállás központja, ott minden
hétfőn béke-istentiszteletet tartanak egy templomban, s az
istentisztelet után a rendőrség szinte hagyományosan rátámad a
templomból távozó közönségre, találomra őrizetbe vesz egyeseket, és
néha gumibotot is használ."
|
|
|
|
|
|
|
Hitelszerződés az M1-es autópálya továbbépítésére
|
1989. október 18., szerda - A Magyar Hitel Bank székházában szerdán a bank, valamint a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium képviselői hitelmegállapodást írtak alá. Ennek értelmében a Magyar Hitel Bank Rt 1 milliárd 425 millió forintos hitelt nyújt az M1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti szakaszának megépítésére.
Ismeretes: ez év nyarán a tárca nyilvános nemzetközi pályázatot írt ki az M1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti 45 kilométeres szakasza jobb pályájának megépítésére, illetve finanszírozására. Összesen kilenc cég nyújtott be ajánlatokat, köztük több külföldi is. A bíráló bizottság a Betonútépítő Vállalat - finanszírozási és műszaki szempontból egyaránt legkedvezőbb - ajánlatát fogadta el. Az építés még idén októberben megkezdődik és 1990. október 31-éig fejeződik be. A hiteltörlesztés 1993. január 1-jétől 1995 december végéig esedékes. A kamat mértéke 22 százalékos, s ez végig állandó marad. A most megkötött hitelmegállapodásban a közlekedési tárca állami garanciát vállalt a hitel visszafizetésére. A megelőlegezett pénzt egyébként majd az útalapból törlesztik. Ebben azonban egyelőre még nem gyűlt össze elegendő pénz ilyen jelentős beruházás finanszírozására. Az idén hozzávetőlegesen 1,6 milliárd forintnyi útalap képződik, s ezt az összeget csak útfejlesztésre lehet felhasználni. (MTI)
1989. október 18., szerda 14:56
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|