|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél Horváth István belügyminiszternek
"Mi, akik a 80-as években
folytatott szabadsajtó-szamizdattevékenység miatt hatósági,
rendőrségi üldözésben részesültünk, követeljük, hogy a mi ügyünket
is rendezzék
Személy szerint és nyilvánosan kövessenek meg mindenkit, adjanak
vissza mindent, amit a házkutatások során elkoboztak,
kártalanítsanak mind a nagyösszegű pénzbüntetésekért, mind az
üldözések miatt keletkezett anyagi hátrány tekintetében, vonják
vissza a szabálysértési és büntető határozatokat, és szüntessék meg
a joghátrányokat."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
NDK-s ellenzék
"Kelet-Németországban - akár Csehszlovákiában - egészen a
közelmúltig teljességgel sztálinista módszerekkel igyekeztek
elfojtani a hivatalos vonaltól eltérő vélemények mindennemű
megnyilatkozását. Az NDK-ban váltig gyakorolják a karhatalmi
brutalitást. Lipcse a szellemi ellenállás központja, ott minden
hétfőn béke-istentiszteletet tartanak egy templomban, s az
istentisztelet után a rendőrség szinte hagyományosan rátámad a
templomból távozó közönségre, találomra őrizetbe vesz egyeseket, és
néha gumibotot is használ."
|
|
|
|
|
|
|
Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (1. rész)
|
1989. július 10., hétfő - Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt az M5-ös autóut Örkény-Lajosmizse-Kecskemét közötti szakaszát.
A 22 kilométer hosszúságú új félautópálya szakasszal 340 kilométerre növekedett hazánk gyorsforgalmi úthálózata. A kapcsolódó beruházásokkal együtt több mint félmilliárd forint költséggel elkészült új autóutat Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter avatta fel. Beszédében, illetve az átadást követő sajtótájékoztatón hangsúlyozta: ha komolyan gondoljuk, hogy Európa részeivé akarunk válni, sűrgős változtatásokra van szükség az elmaradott hazai infrastrukturán belül is legelmaradottabb közúthálózat fejlesztéséért. Vállalkozói szemléletűvé kell tenni az ágazat irányítását és fel kell tárni az összes hazai és külföldi forrást. Ez a munka már elkezdődött. A tárca képviselői világbanki megállapodást kötöttek, miszerint ez évtől öt éven át évi 10 millió dollár hitelt kapunk az úthálózat fenntartására. Ugyancsak a napokban történt egy újabb világbanki megállapodás, 95 millió dollár értékben; a pénz jelentős része az M0-ás autópálya továbbépítését célozza. Az idén létrehozott útalap becslés szerint évi 4 millárd forinttal növelheti az utak építésére, korszerűsítésére fordítható összeget. Ez azonban kevés. A minisztérium arra a törekszik, hogy az üzemanyagból és autóeladásokból származó állami bevétel egy meghatározott hányada egyszer s mindenkorra kerüljön be az útalapba, amelynek felhasználását a Parlament illetve a nyilvánoság segítségével a lakoság széles rétege ellenőrizhetné. (folyt. köv.)
1989. július 10., hétfő 15:01
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|