|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél Horváth István belügyminiszternek
"Mi, akik a 80-as években
folytatott szabadsajtó-szamizdattevékenység miatt hatósági,
rendőrségi üldözésben részesültünk, követeljük, hogy a mi ügyünket
is rendezzék
Személy szerint és nyilvánosan kövessenek meg mindenkit, adjanak
vissza mindent, amit a házkutatások során elkoboztak,
kártalanítsanak mind a nagyösszegű pénzbüntetésekért, mind az
üldözések miatt keletkezett anyagi hátrány tekintetében, vonják
vissza a szabálysértési és büntető határozatokat, és szüntessék meg
a joghátrányokat."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
NDK-s ellenzék
"Kelet-Németországban - akár Csehszlovákiában - egészen a
közelmúltig teljességgel sztálinista módszerekkel igyekeztek
elfojtani a hivatalos vonaltól eltérő vélemények mindennemű
megnyilatkozását. Az NDK-ban váltig gyakorolják a karhatalmi
brutalitást. Lipcse a szellemi ellenállás központja, ott minden
hétfőn béke-istentiszteletet tartanak egy templomban, s az
istentisztelet után a rendőrség szinte hagyományosan rátámad a
templomból távozó közönségre, találomra őrizetbe vesz egyeseket, és
néha gumibotot is használ."
|
|
|
|
|
|
|
Tovább épül az M1-es autópálya
|
1989. szeptember 19., kedd - A Betonútépítő Vállalat nyerte azt a versenypályázatot, amelyet az M-1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti 45 kilométeres szakasza jobb pályájának megépítésére írtak ki. A pályázat eredményeit kedden a Közúti Beruházó Vállalat épületében hírdette ki Kálnoki Kis Sándor közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhelyettes.
A nemzetközi finanszírozási és építési versenyfelhívást ez év júliusában tette közzé a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium. A felhívás élénk érdeklődést váltott ki a hazai és a nemzetközi bankvilágban és a közlekedési építőipari vállalkozók között. Ezt bizonyítja, hogy összesen 31 ajánlat érkezett magyar, nyugat-európai és lengyel pályázóktól. Az ajánlatokat az e célra létrehozott bizottság értékelte, ennek munkájában az érintett minisztériumok, bankok, megyei tanácsok, tudományos egyesületek és egyetemek képviselői vettek részt. A bizottság értékelése, javaslata alapján a tárca minisztere úgy döntött, hogy a műszaki és pénzügyi szempontokból egyaránt legkedvezőbb ajánlatával a Betonútépítő Vállalat nyerte a versenyt. A magyar ajánlat szerint a beruházás teljes költsége 1 milliárd 425 millió forint, amelyre a vállalat partnere, a Magyar Hitel Bank 1995-ig hitelt nyújt. Az építés ez év októberében kezdődik, és 1990 októberében fejeződik be. A beruházás eredményeként az ország egyik legforgalmasabb és legbalesetveszélyesebb szakaszán sikerül a mainál lényegesen kedvezőbb utazási körülményeket teremteni. A KÖHÉM határozott szándéka, hogy az M1-esen e szakasz után tovább folytatódjon az építés, és minél előbb megkezdődjék az ugyancsak kritikus győri elkerülő szakasz megépítése is. (MTI)
1989. szeptember 19., kedd 16:51
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|