|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél Horváth István belügyminiszternek
"Mi, akik a 80-as években
folytatott szabadsajtó-szamizdattevékenység miatt hatósági,
rendőrségi üldözésben részesültünk, követeljük, hogy a mi ügyünket
is rendezzék
Személy szerint és nyilvánosan kövessenek meg mindenkit, adjanak
vissza mindent, amit a házkutatások során elkoboztak,
kártalanítsanak mind a nagyösszegű pénzbüntetésekért, mind az
üldözések miatt keletkezett anyagi hátrány tekintetében, vonják
vissza a szabálysértési és büntető határozatokat, és szüntessék meg
a joghátrányokat."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
NDK-s ellenzék
"Kelet-Németországban - akár Csehszlovákiában - egészen a
közelmúltig teljességgel sztálinista módszerekkel igyekeztek
elfojtani a hivatalos vonaltól eltérő vélemények mindennemű
megnyilatkozását. Az NDK-ban váltig gyakorolják a karhatalmi
brutalitást. Lipcse a szellemi ellenállás központja, ott minden
hétfőn béke-istentiszteletet tartanak egy templomban, s az
istentisztelet után a rendőrség szinte hagyományosan rátámad a
templomból távozó közönségre, találomra őrizetbe vesz egyeseket, és
néha gumibotot is használ."
|
|
|
|
|
|
|
95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (2. rész)
|
Az közúti fejlesztési ,,csomagon,, belüli 25 millió dolláros útrehabilitációs hitelezéssel kapcsolatban az MTI munkatársa további részleteket tudott meg. Ezt az összeget három évre elosztva lehet felhasználni, az idén és jövőre 10-10 millió dolláros, 1991-ben pedig 5 millió dolláros részletben. A hároméves program munkáira nemzetközi versenytárgyalást írtak ki, az ajánlatok értékelése hamarosan megkezdődik, s azt követően kerül sor a kivitelezők megbízására, a munkák megindítására. Összesen 300 kilométernyi útszakasz felújítására, korszerűsítésére, bővítésére lehetett pályázni. Így egyebek között a 86-os út Mosonmagyaróvár és Csorna közötti szakaszának rekonstrukciójára, az M1-es autópálya egy részének (a 80-as kilométerkő körül) átépítésére, illetve az M7-es autópálya újabb, 8 kilométeres szakaszának továbbépítésére. Az erre az évre tervezett és a pályázati kiírásban is szereplő 300 kilométeres burkolatépítés körülbelül másfél milliárd forintnyi ráfordítást igényel. Ennek csak egy részét - 35-40 százalékát - teszi ki a világbanki támogatás, a további csaknem 1 milliárd forintot az útalapból kell fedezni. (MTI)
1989. július 11., kedd 14:49
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|