Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 20.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A szociáldemokraták egységnyilatkozata

legfőbb akaratuk és törekvésük egy szervezetileg is egységes és erős szociáldemokrata párt megteremtése. "A párt tagságának egyöntetű követelése a pártegység, amit a szervezetek vezető testületei cselekvési és politikai egységben kívánnak megvalósítani."
BBC, Gazdasági rovat:

A magyar gazdaság állapota

"Azt ma már sem a kormány, sem az MSZMP nem tagadja, hogy a magyar gazdaság a csőd szélére jutott. Még a párt prominens képviselői gyakran modellváltást emlegetnek, az Ellenzéki Kerekasztalban részt vevő gazdasági szakértők egyértelműen rendszerváltásról beszélnek. Az sem kétséges, hogy amennyiben a politikai helyzet paraméterei nem változnak, s a pluralista kormányzás működési feltételei valóban létrejönnek Magyarországon, a gazdaság ettől még önmagában véve nem áll talpra."

Átadás előtt az MO-ás autóút összekötő szakasza

1990. szeptember 17., hétfő - Átadás előtt az M0-ás autóút 14,9 km-es, most elkészült szakasza, amely az M5-ös, illetve a pécsi 6-os utat köti össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Amint Balogh Attila, az Autópálya Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek elmondta: a világbanki hitelből, 4,5 milliárd forintból megvalósuló beruházás az eddigi legdrágább ilyen jellegű hazai építés. A költségeket megemelte a két, összesen több mint 1 kilométer hosszú Duna-híd - járdával, kerékpárúttal - és a környezetvédelmet szolgáló több mű. Közéjük tartozik a Csepel-szigeten, az út közelében létesített figyelőkút-rendszer, amely a csepeli Duna-part ivóvízkutjait óvja. Segítségével kontrollálják, hogy a forgalom szennyezései érintik-e a csepeli vízbázist, ahonnan Budapest az ivóvíz jelentős részét kapja. A biztonságos közlekedés érdekében a Duna-hidakon jegesedés előrejelzőket szereltek fel, amelyek mutatják mikor célszerű a szórógépeket megindítani. A zaj elleni védelemről is gondoskodtak: a hiiakon üvegfal, a lakott települések mentén fa, műanyag, betonfal vagy földgát csökkenti az autók keltette zajt.


A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat fővállalkozásában,
több mint 100 alvállalkozó részvételével elkészült autóút kétszer
kétsávos, burkolata a legkorszerűbb, érdesített homok-aszfalt
keverék.

    A közlekedés akár meg is indulhatna, ám még hátra van néhány
helyen a vízelvezető árkok burkolása, az útpadka kiképzése, a
növények, fák, bokrok, cserjék telepítése. Előreláthatóan az eredeti
határidőnek megfelelően, október végén lesz a műszaki átadás,
novemberben pedig megindulhat a közlekedés. Ez pedig azonnal
érezteti majd jótékony hatását a budapesti forgalomban. Az átutazó
járművek egy része ugyanis ily módon elkerülheti a belső
kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezer autóval
tehermentesülnek a budapesti útak, főleg a Mártírok útján és a
Petőfi hídon mérséklődhetnek a torlódások. Persze az igazi változást
a következő ütem megvalósulása hozhatja, ami majd az M1-es és az
M5-ös utat közvetlenül köti össze. E munkára várhatóan nemzetközi
versenytárgyalást írnak majd ki. (MTI)



1990. szeptember 16., vasárnap 14:46


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. szeptember 20. Antall József - négy mellékletet tartalmazó - levelet intéz, a szeptember 18-án kötött megállapodást aláíró szervezetekhez. Az irat a megállapodásban foglaltak végrehajtásával kapcsolatos kérdéseket tárgyalja(D17).
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD