|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Október 23-a Bizottság közleménye
"Megállapodás született abban is, hogy az október 23-i ellenzéki
megemlékezéseket pártpolitikai szempontok fölé emelkedve szervezik."
BBC, Panoráma:
Az Ellenzéki Kerekasztal megállapodása
"... a lengyel
megállapodással szemben itt most teljesen szabad többpártrendszerben
végrehajtandó választásokról van szó. Tehát nincs az a fajta
megszorítás, ami Lengyelországban volt, hogy például a parlamentben,
legalábbis az alsóházban, a Szejmben a szavazatok, illetve a helyek
kétharmada a kommunista párt, illetve szövetségesei számára volt
külön félretéve. Magyarországon ez nem lesz. Tehát ez is fontos,
hogy teljes átmenetről van szó a szabad választásokhoz.
Persze azáltal, hogy az elnökválasztásokat most az év folyamán
megtartják, még a parlamenti választások előtt, mégis van arra
valami jelzés - most megint úgy látom, hogy Moszkva számára -, hogy
a kommunista párt, vagy legalábbis annak egy szárnya Pozsgay Imre
vezetése alatt mégis csak a hatalomnak egy fontos részét megtartja a
következő négy év folyamán."
|
|
|
|
|
|
|
A benzinválságról
|
-----------------
London, 1990. október 29. (BBC, Panoráma) - Pártos Gábor kommentárjában a magyarországi benzinválságról a következőket mondja:
- A több mint 30 százalékos infláció, az egyre komolyabban fenyegető munkanélküliség következtében az öt hónapja hivatalban lévő magyar koalíciós kormány szerencséje visszájára fordult. A múlt hónapban tartott helyhatósági választásokon országszerte megnőtt a liberális ellenzéki pártok támogatása, ugyanakkor a privatizációs politika kapcsán kiütköztek a Magyar Demokrata Fórum és kisebb koalíciós partnerének, a Kisgazdapártnak a nézetkülönbségei.
Amikor ezután múlt hét csütörtökén a kormány bejelentette, hogy közel 70 százalékkal felemeli az üzemanyagárakat, az intézkedés azonnali reakciót váltott ki a legsúlyosabban érintettekből, a taxisokból és a magán teherfuvarozókból. Gépjárműveikkel elállták a fő útkereszteződéseket, hidakat, vasúti átjárókat, autóbuszpályaudvarokat, és országszerte megbénították a forgalmat.
Azt senki sem vitatta, hogy fel kell emelni az üzemanyagárakat. Az elmúlt három hónapban egyharmadával csökkent a Szovjetunióból érkező, viszonylag olcsó olajszállítmányok mennyisége. Ezzel egyidejűleg az Öböl-válság következtében a világpiaci, tehát keményvalutáért beszerezhető olaj ára megkétszereződött.
Számos bírálat érte azonban a magyar kormányt az áremelések bevezetésének módja, valamint az annak nyomán kialakult helyzet kezelése miatt. Az áremelés bevezetése túlságosan hirtelen jött, és mértéke sokak számára túlságosan nagy volt. (folyt.)
1990. október 29., hétfő
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D17, szept 19-20. Antall József az EKA tagjaihoz
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"Nyers Rezsőt megkérdeztem, hogy ez a mostani aláírás valamiféle együttműködés eredménye-e az MSZMP és az MDF között. Ő ezt nem cáfoltza, sőt további együttműködési lehetőségeket említett. Másnap, az MDF sajtótájékoztatóján, kifejezetten e nyúlfarknyi írás miatt, az MDF vezetői, kiváltképp pedig Antall József, hosszas magyarázgatásba fogtak, miszerint szó sincsen MDF-MSZMP-paktumról. A későbbi miniszterelnök személy szerint engem szapulva meglobogtatta nemzetközi újságíró-igazolványát, azt bizonygatva, hogy tudja ő, milyen az igazi újságírómorál."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|