|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Október 23-a Bizottság közleménye
"Megállapodás született abban is, hogy az október 23-i ellenzéki
megemlékezéseket pártpolitikai szempontok fölé emelkedve szervezik."
BBC, Panoráma:
Az Ellenzéki Kerekasztal megállapodása
"... a lengyel
megállapodással szemben itt most teljesen szabad többpártrendszerben
végrehajtandó választásokról van szó. Tehát nincs az a fajta
megszorítás, ami Lengyelországban volt, hogy például a parlamentben,
legalábbis az alsóházban, a Szejmben a szavazatok, illetve a helyek
kétharmada a kommunista párt, illetve szövetségesei számára volt
külön félretéve. Magyarországon ez nem lesz. Tehát ez is fontos,
hogy teljes átmenetről van szó a szabad választásokhoz.
Persze azáltal, hogy az elnökválasztásokat most az év folyamán
megtartják, még a parlamenti választások előtt, mégis van arra
valami jelzés - most megint úgy látom, hogy Moszkva számára -, hogy
a kommunista párt, vagy legalábbis annak egy szárnya Pozsgay Imre
vezetése alatt mégis csak a hatalomnak egy fontos részét megtartja a
következő négy év folyamán."
|
|
|
|
|
|
|
Az idén elkészül az M0-ás körgyűrű első szakasza
|
1990. január 3., szerda - Az idén átadják az M0-ás budapesti
autópálya körgyűrű első 15 kilométeres szakaszát. Az építkezésen
jelenleg téli szünet van, ám ez nem jelent tétlenséget, a tavaszi
indulásra készülve a géppark nagyjavítását, felújítását végzik. A
Csepel-szigeten néhány hete átadott üzemmérnökségi telep épületeiben
megkezdődött a próbaüzem, erről a bázisról biztosítják majd az
autópálya zökkenőmentes forgalmának feltételeit - a téli sózást, a
technikai berendezések működését stb. Megkezdődött a személyzet
kiképzése, a gépészek, karbantartók felvétele.
A generálkivitelező Aszfaltútépítő Vállalat tájékoztatása szerint az M1-est az M5-ös úttal összekötő félkörgyűrű budai oldalán a téli szünetig befejezték a földmunkákat az építők, tavasszal itt az alapstabilizációs réteg kialakításával indul majd újból a munka. Az út a hárosi Duna-hídon vezet tovább, ahol most sem pihennek a szerelők, hamarosan hozzálátnak, hogy speciális hidraulikák segítségével a jelenleg ,,máglyán,, álló hídszerkezetet végleges helyére, a pillérek saruira eresszék. A soroksári Duna-ág felett ívelő négysávos autópályahídon viszont akár már meg is indulhatna a forgalom, itt már a terhelési próbákon is túl vannak, s csupán a csatlakozó részek földmunkái várnak még befejezésre. Ugyancsak a tavaszi, nyári hónapok feladata, hogy az M5-ösbe torkolló, még el nem készült útszakaszon a több rétegből álló burkolatot kialakítsák. A tervek szerint októberben megindulhatnak a járművek az M0-ás úton, ami a Dunántúl és az Alföld közötti közlekedést egyszerűsíti, s egyúttal a budapesti tranzitforgalmat is csökkenti majd. (MTI)
1990. január 2., kedd 19:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D17, szept 19-20. Antall József az EKA tagjaihoz
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"Nyers Rezsőt megkérdeztem, hogy ez a mostani aláírás valamiféle együttműködés eredménye-e az MSZMP és az MDF között. Ő ezt nem cáfoltza, sőt további együttműködési lehetőségeket említett. Másnap, az MDF sajtótájékoztatóján, kifejezetten e nyúlfarknyi írás miatt, az MDF vezetői, kiváltképp pedig Antall József, hosszas magyarázgatásba fogtak, miszerint szó sincsen MDF-MSZMP-paktumról. A későbbi miniszterelnök személy szerint engem szapulva meglobogtatta nemzetközi újságíró-igazolványát, azt bizonygatva, hogy tudja ő, milyen az igazi újságírómorál."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|