|
|
|
|
|
|
|
|
BBC, A világ minden tájáról:
Választási rendszer
"Magyarország demokratikus fejlődése szempontjából
a legfontosabb kérdések egyike, ha ugyan nem a legfontosabb kérdés a
szabad választások megtartása. Mégpedig azért, mert a változásokat
Magyarországon nem népmozgalom harcolta ki, hanem azok felülről, az
értelmiségtől és a párt reformszárnyától indultak ki és párosulnak
az egyre nagyobb gazdasági elnyomorodással.
Ha azt akarjuk, hogy a lakosság magáénak érezze a reformokat, és
vállalja a csődből való kilábalással járó terheket, magáénak kell
érezni az országot. Ennek lehetne elősegítője, ha úgy érezhetné,
hogy maga dönti el ki képviselje az Országgyűlésben, ki fog
határozni a sorsát érintő kérdésekben. De a világ igen nagy
mértékben figyelembe veszi majd Magyarország megítélésekor, hogy
demokratikusan választott parlamentje és kormánya van-e?"
|
|
|
|
|
|
|
Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (2. rész)
|
A következő csapatok vesznek részt a világbajnokságon:
Ferrari (Ferrari motorral): 1. Alain Prost (francia), 2. Nigel Mansell (brit)
Tyrrell (Cosworth): 3. Satoru Nakajima (japán), 4. Jean Alesi (francia)
Williams (Renault): 5. Thierry Boutsen (belga), 6. Riccardo Patrese (olasz)
Motor Racing Developement (Judd): 7. David Brabham (ausztrál), 8. Stefano Modena (olasz)
Arrows (Cosworth): 9. Michele Alboreto (olasz), 10. Alex Caffi (olasz)
Lotus (Lamborghini): 11. Derek Warwick (brit), 12. Martin Donnelly (brit)
Osella (Cosworth): 14. Olivier Grouillard (francia)
Leyton House Racing (Judd): 15. Mauricio Gugelmin (brazil), 16. Ivan Capelli (olasz)
AGS (Cosworth): 17. Gabriele Tarquini (olasz), 18. Yannick Dalmas (francia)
Benetton (Cosworth): 19. Alessandro Nannini (olasz), 20. Nelson Piquet (brazil)
Scuderia Italia (Cosworth): 21. Emanuele Pirro (olasz), 22. Andrea de Cesaris (olasz)
Minardi (Cosworth): 23. Pierluigi Martini (olasz), 24. Paolo Barilla (olasz)
Ligier (Cosworth): 25. Nicola Larini (olasz), 26. Philippe Alliot (francia)
McLaren (Honda): 27. Ayrton Senna (brazil), 28. Gerhard Berger (osztrák)
Espo Larrousse (Lamborghini): 29. Eric Bernard (francia), 30. Aguri Suzuki (japán)
Coloni (Cosworth): 31. Bertrand Gachot (belga)
Eurobrun (Judd): 33. Roberto Moreno (brazil), 34. Claudio Langes (olasz)
Monteverdi (Cosworth): 35. Gregor Foitek (svájci), 36. J. (Jyrky) J. (Jarvi) Lehto (finn) Life Racing (Judd): 39. Bruno Giacomelli (olasz) (folyt.köv.)
1990. augusztus 7., kedd 13:14
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. szeptember 16. Nagy esemény volt a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Sonkádon tartott nagygyűlés. Vörös Vince kiállt a Parasztszövetség rehabilitálása mellett, ám ezt csak úgy érhetjük el, ha a parlamentben megszerezzük a döntő többséget – mondotta. A következő szónok én voltam. A Nemzeti Kerekasztal tárgyalások állásáról beszéltem. Nagy eredménynek tartottam a demokrácia alkotmányos szavatolását."
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"A határ felé zötykölődve egyre nőtt bennünk a félsz. Nem tudhattuk, hogy korábbi kolozsvári útjaink során a Securitate nem tett-e listára bennünket. Ildikó helyzetét alkalomadtán ronthatta a Tőkés-rokonság, az enyémet meg az, hogy magyar újságíró vagyok. Különösen azután, hogy néhány héttel korábban megjelentettem a "Csak egy falat szabadságot" című írásomat. Az, ha nevek nélkül is, de Tőkésékről is szólt, és meglehetősen kellemetlen lehetett a Ceausescu-rezsímnek. Már ha átjutott a határon."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|