|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A baranyai EKA közleménye
"A Baranya Megyei Ellenzéki
Kerekasztal megelégedéssel fogadta, hogy a Pécsi Városi Tanács
szeptember 14-i ülésén visszahelyezte jogaiba a város régi címerét
és zászlaját. Arról is értesült, hogy a tanács az új címert a
városháza tornyára helyezteti, egyidejűleg a vörös csillagot
eltávolíttatja. Az Ellenzéki Kerekasztal javasolja, hogy a megye
valamennyi üzeme és közintézménye kövesse a Pécsi Városi Tanács
példáját."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
A kommunista világ összeomlása
"A szovjet reform folytatódik, de Gorbacsovot most nemcsak a
vaskalapos vonalasok kényszerítették bizonytalanságba, hanem a
nacionalista válság is, amely legalább 6 szovjet köztársaságban
ütötte fel a fejét. Lengyelországban a kommunista párt leköszönt a hatalomról, a
magyar párt ugyanerre tesz előkészületeket, bár megvan a lehetősége
arra, hogy méltóságteljesebben vihesse véghez a dolgot."
|
|
|
|
|
|
|
NSZK: könnyítés a magyar teherautó-forgalomnak
|
Flesch István, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1989. szeptember 15. péntek (MTI-tud) - Az NSZK - annak elismeréseképpen, hogy Magyarország a Nyugat felé nyitás útján halad - úgy döntött, hogy 1990 január 1-jétől Magyarországról az eddigi 9000 tehergépkocsival szemben évente 15.000 darab érkezhet. Ezt a Die Welt című nyugatnémet napilap pénteki számában közölte. Az ideiglenes engedélyhez kötött tehergépkocsik számát is 2500-ra emelik fel január elsejétől.
A bonni napilap közlése szerint az NSZK ezt az intézkedést részben arra adandó válasznak is tekinti, hogy Magyarország példás magatartást tanúsított a menekültkérdésben. Magyarország a Nyugat felé történt nyitása során igen érdekelt abban, hogy bővítse szállítási lehetőségeit - írja. Friedrich Zimmermann közlekedési miniszter a Die Weltnek adott nyilatkozatában kijelentette: Magyarország számíthat az NSZK támogatására. A lap úgy tudja, hogy jól haladnak a közúti forgalmi megállapodásról folytatott tárgyalások. Ugyanakkor mint a közlekedési minisztériumban rámutattak - a közlekedésgazdaságra való tekintettel az NSZK nem járulhat hozzá ahhoz, hogy teljesen eltöröljék a magyar tehergépkocsi-forgalomra megállapított mennyiségi határt. Másfelől azonban jelezni fogják Budapestnek: az időhöz kötött engedélyek számát még ebben az évben növelik.+++
1989. szeptember 15., péntek 17:10
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"Szeptember 15-én a nemzeti kerekasztal újabb ülést tartott. A korábbi napok magaszfeszültsége hirtelen leesett. A tárgyalás gyorsan, símán haladt, a felek nem piszkálták egymást, s megállapodtak, hogy a következő - hétvégi - napokon folyamatosan üléseznek a szakértők. Sokat sejtetően bejelentették, hogy a rákövetkező hétfőn, szeptember 18-án este hét órakor csúcsszintű nemzeti kerekasztal-ülésre kerül sor. Addig csak egyszer esett meg ilyesmi, a legelső, a tárgyalásokat megnyitó napon."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|