Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 10.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF debreceni elnökségének állásfoglalása az MSZMP- kongresszus helyi küldötteinek megválasztásáról

"Az a tény, hogy Pozsgay Imrét a debreceni MSZMP-tagok nem választották kongresszusi küldötté, nem önmagában a jelölt személye miatt sokatmondó számunkra... ezt a döntést jelzésértékűnek tekintjük arra vonatkozóan, hogy a városi MSZMP-tagság jelentős része nem értette meg a váltás, a változtatás szükségességét..."
BBC, Panoráma:

Menekült-ügy

"A kelet-berlini keményvonalas vezetőség, már eddig is élesen bírálta a magyarországi reformokat. Kelet-Berlin kívánságainak semmibevétele után aligha lesz barátságosabb Magyarország iránt."

Lesz magyar Suzuki? (1.rész)

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. december 28. csütörtök (MTI-TUD) - Japán részről optimistán, magyar részről fenntartásokkal válaszoltak az MTI tokiói tudósítójának a kérdésére; lesz-e magyar Suzuki. A közös gyártást előkészítő alapegyezmény végső szövegezésénél tartanak a felek - mondta az egyik érintett japán cég igen jólértesültnek számító vezető munkatársa, aki kérte, hogy tekintettel a tárgyalások legvégső stádiumára, se cége, se az ő neve ne kerüljön nyilvánosságra. Nem kizárt, hogy még január 8., azaz Kaifu Tosiki miniszterelnök európai körútjának a megkezdése előtt újabb japán küldöttség utazik az ügyben Magyarországra.

Az optimista nyilatkozat szerint biztosnak látszik, hogy a Swift
1000 és 1300 köbcentis, 5 ajtós típusát gyártanák. A termelés első
szakaszában évi 50 ezer kocsi készülne Esztergomban, a Labor MIM
gyára melletti szabad területen felépítésre kerülő gyárban, 50
százalékos magyar alkatrész-beszállítással. (Az üléseket például az
Ikarus, a sebességmérőket pedig az MMG gyártja majd). Később a
termelés 100 ezerre is felfuthat és egyéb típusokra is kiterjedhet.
A 10 milliárd jen (kb. 70 millió dollár) értékű beruházásból 3
milliárdot a Suzuki, 1 milliárdot pedig a C. Itoh kereskedőház
vállal, a japán export-import bankon keresztül. 5 milliárd jennel
egyenértékű forinthányadot a magyar fél és 1 milliárd jent a
világbank szakosított szervezete, a Nemzetközi Pénzügyi Társaság
fedezne.

    Az alapegyezmény aláírása után körülbelül két hónappal hoznák
létre a vállalkozást szervező, bonyolító és kivitelező
vegyesvállalati irodát, amelyben magyar részről fővállalkozóként a
Autókonszern RT. a résztvevő. Ezt a részvénytársaságot is rövidesen
megalapítják. Az esztergomi gyárban - amely japán tervek alapján és
koordinációval, de zömében magyar kivitelezésben épül fel - 1000
munkás dolgozik majd.

    Egy részüket Japánban képeznék ki. A termelés a legszigorúbb
japán munkaszervezési és minőségellenőrzési normák meghonosításán
alapszik majd. A kocsik egy hányadának a külföldi értékesítésére a
vegyesvállalati iroda lesz hivatott, a Suzuki közöspiaci országokban
lévő értékesítési hálózata révén. A magyar gyártás beindulása után a
Suzuki abbahagyja a Swift típus nyugat-európai kivitelét. (folyt.)


1989. december 28., csütörtök 14:26


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

"Egyszer elfogtak bennünket a határőrök, felhúzott géppisztolyt fogtak ránk. Rövid, de velős beszélgetés után utunkra engedtek. Hozzátéve, hogy onnan 300 méterre van az az erdőkiszögellés, ahol érdemes betérni, s azután csak előre... Alkonyatig maradtunk a menekülőkkel. Nem sokkal az osztrák határ előtt mi ketten kiléptünk egy földútra, és visszatértünk Sopronba, majd az éjjel BUdapestre. Eleget láttunk. Másnap éjfélkor, azaz szeptem,ber 11-én megnyílt a magyar határ a keletnémetek előtt. Ezzel kezdetét vette a kelet-közép-európai diktatúrák öszeomlása. De hát ki tudta akkor, mire vezet a határnyitás? Talán a hatalomban lévő politikusok. Horn és Németh. S főleg Pozsgay..."
SZER-hallgató telefonja:

"Irena Maria Friedrich-Kiss vagyok. Telefonszámom: Waldkraiburg 08638-84-685. Vissza tudnának-e hívni? Nagyon fontos ügyben szeretnék beszélni önökkel, magyar televízió gyártásával kapcsolatosan, ugyanis vásároltam egy magyar gyártmányú televíziót és borzalmas nagy problémám történt. Kérem szépen, amennyiben mód és lehetőség van, hogy mikor beszélhetnénk telefonon, legyenek szívesek visszahívni. Köszönettel Waldkraiburgból, Kiss Irena Maria, Königsbergerstr.5."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD