Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 10.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF debreceni elnökségének állásfoglalása az MSZMP- kongresszus helyi küldötteinek megválasztásáról

"Az a tény, hogy Pozsgay Imrét a debreceni MSZMP-tagok nem választották kongresszusi küldötté, nem önmagában a jelölt személye miatt sokatmondó számunkra... ezt a döntést jelzésértékűnek tekintjük arra vonatkozóan, hogy a városi MSZMP-tagság jelentős része nem értette meg a váltás, a változtatás szükségességét..."
BBC, Panoráma:

Menekült-ügy

"A kelet-berlini keményvonalas vezetőség, már eddig is élesen bírálta a magyarországi reformokat. Kelet-Berlin kívánságainak semmibevétele után aligha lesz barátságosabb Magyarország iránt."

Romániai hajószerencsétlenség - mentés (1.rész)

Oltványi Ottó, az MTI tudósítója jelenti:
Bukarest, 1989. szeptember 17. vasárnap (MTI-tud) - A Duna romániai szakaszán, Galati térségében szeptember 10-én történt hajószerencsétlenség ügyében tovább tart a vizsgálat. Annyi már ismertté vált, hogy csak néhányan élték túl a katasztrófát. Azokat tudták kimenteni, akik az összeütközés következtében a személyszállító hajó fedélzetén tartózkodtak és a vízbe estek. Helyi lakosok elmondása szerint őket - tizenkét személyt - a bolgár tolóhajó legénysége mentette ki.

A Mogoiasu román személyszállító hajó - mint korábban közöltük -
egy bolgár tolóhajóval ütközött össze. Szeptember 10-én, vasárnap is
menetrendszerűen indult reggel nyolc órakor Galati kikötőőjéből. A
tragédia röviddel az indulás után következett be. A bolgár tolóhajó
üres uszályai valósággal maguk alá gyűrték az egyemeletes
személyszállító hajót, amely percek alatt elsűllyedt. A tragédia
színhelye a Duna tengeri szakaszán van, ahol a folyam már több mint
egy-másfél kilométer széles és a víz mélysége is eléri a
harminc-harmincöt métert is. A szerencsétlenség után búvárok
szálltak a mélybe, de a folyó nagy sodrása miatt nem tudtak a zárt
utastérbe jutni, ahol a bennrekedtek kilátástalan élet-halál harcot
vívtak. Később darukkal láncot kellett a hajó teste alá húzni, hogy
megemelhessék és megkezdhessék a hajóroncsok kivontatását. A
munkálatok egy hete tartanak: annyi már biztos, hogy újabb túlélőkre
nem találhatnak.

    A galati helyi lap, a Viata Noua közlése szerint százhatvankét
személy halt meg. Köztük van a hajó kapitánya is. A tíz tagú
személyzetből csak egy személy menekült meg, mivel ő a fedélzeten
tartózkodott.

    Feltételezések szerint a halottak száma jóval több. A hajón
ugyanis nemcsak azok utaztak, akik az indulás előtt jegyet
váltottak: sokan havi bérlettel vagy hetijeggyel indultak át a túlsó
partra. Sok kiránduló tartózkodott a hajón, köztük két
iskoláscsoport. Becslések szerint háromszázan is lehettek a
Mogoiasun. Erre utal az a tény is, hogy Galatinál, a Duna partjára
több mint háromszáz koporsót szállítottak. A tragédia áldozatai
főként galatiak voltak. Magyar utas nem tartózkodott a hajón.
(folyt.)


1989. szeptember 17., vasárnap 11:07


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

"Egyszer elfogtak bennünket a határőrök, felhúzott géppisztolyt fogtak ránk. Rövid, de velős beszélgetés után utunkra engedtek. Hozzátéve, hogy onnan 300 méterre van az az erdőkiszögellés, ahol érdemes betérni, s azután csak előre... Alkonyatig maradtunk a menekülőkkel. Nem sokkal az osztrák határ előtt mi ketten kiléptünk egy földútra, és visszatértünk Sopronba, majd az éjjel BUdapestre. Eleget láttunk. Másnap éjfélkor, azaz szeptem,ber 11-én megnyílt a magyar határ a keletnémetek előtt. Ezzel kezdetét vette a kelet-közép-európai diktatúrák öszeomlása. De hát ki tudta akkor, mire vezet a határnyitás? Talán a hatalomban lévő politikusok. Horn és Németh. S főleg Pozsgay..."
SZER-hallgató telefonja:

"Irena Maria Friedrich-Kiss vagyok. Telefonszámom: Waldkraiburg 08638-84-685. Vissza tudnának-e hívni? Nagyon fontos ügyben szeretnék beszélni önökkel, magyar televízió gyártásával kapcsolatosan, ugyanis vásároltam egy magyar gyártmányú televíziót és borzalmas nagy problémám történt. Kérem szépen, amennyiben mód és lehetőség van, hogy mikor beszélhetnénk telefonon, legyenek szívesek visszahívni. Köszönettel Waldkraiburgból, Kiss Irena Maria, Königsbergerstr.5."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD