|
|
|
|
Aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat
alapmegállapodását (1. rész)
|
1990. január 13., szombat - Szombaton a Duna
Intercontinental Szállóban aláírták a Suzuki személygépkocsikat
gyártó vegyesvállalat alapmegállapodását. A szerződést japán részről
Suzuki Osamu, a japán autógyártó cég tulajdonosa, magyar részről
Lepsényi István, az Autókonszern Rt. ügyvezető igazgatója írta alá,
a szerződés kormánygaranciákat tartalmazó részét Medgyessy Péter
miniszterelnök-helyettes látta el kézjegyével.
Medgyessy Péter a magyar kormány nevében hangsúlyozta, hogy a leendő vegyesvállalati együttműködéssel a magyar ipar egy igen jelentős területén komoly fejlődés indulhat meg. A vállalkozás nem egyszerűen egy összeszerelő üzemről szól, hanem egy átfogó iparpolitikai koncepció része, amelynek során a magyar gépipar nagyon jelentős hányada új lehetőséget kap korszerű technológia és technika elsajátítására, illetve alkalmazására. Emellett - mint a miniszterelnök-helyettes kiemelte - a magyar-japán kapcsolatok szempontjából is igen nagy jelentőségű a megállapodás. Számos japán üzletember ugyanis éppen az alapmegállapodás kapcsán jelezte, hogy új, kölcsönösen előnyös üzleti lehetőségeket próbál feltárni Magyarországon.
Mint az az elmúlt héten ismeretessé vált, a szervezés alatt álló magyar Autókonszern Részvénytársaság és a Suzuki japán autógyártó cég Magyarországon, vegyesvállalati formában, japán személygépkocsikat fog összeszerelni, nevezetesen Suzuki Swift ötajtós, 1000 és 1300 köbcentiméteres motorral ellátott modelleket. A tervek szerint 1992 második felében indulna a gyártás, és ettől kezdve a harmadik év végére évi 50 ezer autót gyártanának, s ebből 30 ezret értékesítenének hazánkban. A vegyesvállalat a tervek szerint viszonylagos magyar többségi részvétellel jön létre.
Az alapmegállapodás aláírásának alkalmával a Suzuki elnök-tulajdonosa hangsúlyozta: abban a reményben írja alá az autóösszeszerelő vegyesvállalat alapszerződését, hogy minél nagyobb arányban fel tudják majd használni a magyar beszállító cégek alkatrészeit. Az Autókonszern képviselője aláhúzta, hogy eddig mintegy 20 magyar pénzintézet, illetve az autóösszeszereléshez különböző alkatrészeket beszállító cég vesz részt az Autókonszern Rt.-ben. A beruházás azonban ennél tíz-, tizenötször több magyar céget von be a vállalkozásba, és ezért az egész magyar iparra húzóerőként fog hatni. (folyt. köv.)
1990. január 13., szombat 17:25
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"Egyszer elfogtak bennünket a határőrök, felhúzott géppisztolyt fogtak ránk. Rövid, de velős beszélgetés után utunkra engedtek. Hozzátéve, hogy onnan 300 méterre van az az erdőkiszögellés, ahol érdemes betérni, s azután csak előre... Alkonyatig maradtunk a menekülőkkel. Nem sokkal az osztrák határ előtt mi ketten kiléptünk egy földútra, és visszatértünk Sopronba, majd az éjjel BUdapestre. Eleget láttunk. Másnap éjfélkor, azaz szeptem,ber 11-én megnyílt a magyar határ a keletnémetek előtt. Ezzel kezdetét vette a kelet-közép-európai diktatúrák öszeomlása. De hát ki tudta akkor, mire vezet a határnyitás? Talán a hatalomban lévő politikusok. Horn és Németh. S főleg Pozsgay..."
SZER-hallgató telefonja:
"Irena Maria Friedrich-Kiss vagyok. Telefonszámom: Waldkraiburg 08638-84-685. Vissza tudnának-e hívni? Nagyon fontos ügyben szeretnék beszélni önökkel, magyar televízió gyártásával kapcsolatosan, ugyanis vásároltam egy magyar gyártmányú televíziót és borzalmas nagy problémám történt. Kérem szépen, amennyiben mód és lehetőség van, hogy mikor beszélhetnénk telefonon, legyenek szívesek visszahívni. Köszönettel Waldkraiburgból, Kiss Irena Maria, Königsbergerstr.5."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|