|
|
|
|
Demonstráció a környezeti ártalmak ellen Győrött
|
1989. szeptember 25., hétfő - Tekintélyes kocsisort kényszerített várakozásra hétfőn Győr határában a Reflex Környezetvédő Egyesület, az osztrák ,,zöldek,, és a bécsi székhelyű Alpok-Adria Alternatív Szervezet közös akciója. A demonstráció résztvevői félszélességben, pontosan 30 percre lezárták az M1-es nemzetközi főútvonal belvárosba vezető szakaszát. A közvélemény figyelmét akarták ezzel felhívni a várost elkerülő út haladéktalan megépítésének fontosságára. A kényszerűen várakozó autósokat magyar és német nyelvű röplapokon tájékoztatták arról az áldatlan helyzetről, amelyet a várost elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a győrieknek kell immár hosszú idő óta elszenvedniük. A nyomasztó arányú tranzitforgalomból származó zajártalom és légszenyezés emberek tízezreinek egészségét veszélyezteti. A tiltakozó akció szervezői ennek megszüntetését követelik.
A lezárt úton veszteglő autók vezetőinek egy része megadással, sőt egyetértéssel vette tudomásul a történteket, mások viszont türelmetlenek voltak: hangos dudálással, indulatos kiabálásssal nyilvánították ki, hogy nem érzik saját ügyüknek a tüntetést. Az autósok türelmét próbára tevő demonstráció annak a hétfőn Győrött, osztrák és svájci szakemberek részvételével megkezdődött kétnapos tanácskozásnak a része volt, amelyen éppen a közúti közlekedés környezeti ártalmait, a Magyarország ,,átjáróház,, szerepéből adódó gondokat és az úgynevezett ,,tranzitterror,, elleni védekezés lehetséges módjait vitatják meg. A burgenlandi ,,zöldek,, a Közös Piac közlekedéspolitikájáról szólva a közúti forgalom liberalizálása mellett emelték fel szavukat. Hangoztatták: a prognózisok szerint a következő két évtizedben a közuti teherfogalom megduplázódására lehet számítani. Megítélésük szerint a várható növekedés együtt jár a környezeti ártalmak növekedésével. Az ellenük való védekezés érdekében követelték a felesleges áruszállítások kiküszöbölését, a tehergépkocsi-forgalom fokozott adóztatását, az éjszakai szállítások betiltását és ezzel együtt a vasúti áru-, és személyszállítás feltételeinek javítását. A környezeti terhelés és a közlekedési hálózat összefüggéseivel kapcsolatban a hazai szakemberek elsősorban a településközpontokat tehermentesítő utak kialakítását szorgalmazták. (MTI)
1989. szeptember 25., hétfő 18:37
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
" Az ezt követő hét végén, szeptember 9-én és 10-én újra kiszálltam a nagypolitika parlamenti "csodálásából", egyik kollégámmal Sopronba kirándultunk megnézni, mi a helyzet a határon. Elképesztő volt, amit találtunk... Mulatságos volt, ahogy Sopronból elindulva gyalogszerrel alig két óra leforgása alatt átsétáltunk az osztrák-magyar határon. Útközben találkoztunk ugyan határőrökkel, de ránk sem hederítettek. Az egykori vasfüggöny ropmjaiban is félelmetes kulisszái között bolyongtunk, térkép nélkül, csupán ösztöneinkre hallgatva. Egy vízmosáson átmászva azt vettük észre, hogy orrunk előtt kicsiny osztrák zászló fityeg. Illegális határátlépőkká váltunk. Leszedtük a zászlót, törtünk egyméternyi szögesdrótot emlékbe, és visszafordultunk."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|