|
|
|
|
,,Szmog-szeánsz,, Győrött (1. rész)
|
1989. szeptember 2., szombat - Szmog-szeánszot tartott a Reflex Környezetvédő Egyesület szombaton Győrött, az M1-es nemzetközi főútvonal városi átvezető szakasza melletti téren. Így a találkozón résztvevő Maróthy László környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszter és Derzsi András közlekedési miniszter személyes tapasztalatokat szerezhetett arról az áldatlan helyzetről, amelyet a Győrt elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a belváros lakói már hosszú idő óta elszenvednek. A nyomasztó mértékű közúti tranzitforgalomból származó zajártalomról és légszennyezésről készült táblázatokat az arra járó városlakók is megszemlélték, és figyelemmel kísérték a kerekasztal-beszélgetést, amelyet időről-időre teljesen elnyomott a közlekedő gépjárművek motorberregése.
Kérdésekre válaszolva Derzsi András egyebek között elmondta: a közlekedési tárca az elkerülő szakaszok építésének szorgalmazásával meg kívánja oldani a túlterhelt városközpontok ügyét. Az M1-es autópálya Tatabánya és az országhatár közötti szakaszán - kiemelten a Győrt elkerülő szakaszt - az ország legfontosabb közúthálózat-fejlesztési problémájaként tartják számon. A tervezési előkészítést felgyorsították, és ez év szeptember közepén elkészülnek az engedélyezési tervek. A finanszírozási forrásokat nemzetközi versenykiírás alapján akarják előteremteni. A szükséges egyeztetések után a 6.5 milliárd forintos munka a jövő évben megkezdődik, és 1994-ben fejeződik be. Maróthy László egyebek között rámutatott: a környezetvédelmi tárca, közösen a közlekedésivel, ragaszkodik ahhoz, hogy 1991 után kizárólag négyütemű személygépkocsik kerüljenek be Magyarországra. A lakossági deviza- és használtgépkocsi-importtal kapcsolatban hangoztatta: ugyancsak a közlekedési tárcával közösen elhatározták, nem fogják támogatni a személygépkocsi-import vámtételének felemelését. Ezek a három-, négy éves használt gépkocsik ugyanis környezetvédelmi szempontból még mindig jobbak, mint amit újonnan importálunk. A továbbiakban elmondta: igényelhetjük a katalizátorral felszerelt Ladák szállítását, ez esetben viszont számolni kell azzal: az importáló fél követeli majd, hogy a magyar export hasonlóan környezetkímélő legyen. Így olyan motorra lesz szükség például a magyar autóbuszokba, amely motorikusan teszi lehetővé az emisszió elviselhető mértékét. (folyt. köv.)
1989. szeptember 2., szombat 15:27
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
" Az ezt követő hét végén, szeptember 9-én és 10-én újra kiszálltam a nagypolitika parlamenti "csodálásából", egyik kollégámmal Sopronba kirándultunk megnézni, mi a helyzet a határon. Elképesztő volt, amit találtunk... Mulatságos volt, ahogy Sopronból elindulva gyalogszerrel alig két óra leforgása alatt átsétáltunk az osztrák-magyar határon. Útközben találkoztunk ugyan határőrökkel, de ránk sem hederítettek. Az egykori vasfüggöny ropmjaiban is félelmetes kulisszái között bolyongtunk, térkép nélkül, csupán ösztöneinkre hallgatva. Egy vízmosáson átmászva azt vettük észre, hogy orrunk előtt kicsiny osztrák zászló fityeg. Illegális határátlépőkká váltunk. Leszedtük a zászlót, törtünk egyméternyi szögesdrótot emlékbe, és visszafordultunk."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|