|
|
|
|
Prost: ,,zsinórban,, a harmadik győzelem (1. rész)
|
1990. július 15. vasárnap (AP) - A világbajnoki címvédő francia Alain Prost megszakítás nélküli harmadik győzelmét aratta vasárnap Silverstone-ban a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Brit Nagydíján. A Ferrari pilótája június 24-én a mexikóvárosi, július 8-án pedig a Le Castellet-i futamot is megnyerte, s immár a 43. Grand Prix-győzelemnél tart.
A 35 éves Prost, aki 1983-ban, 1985-ben és 1989-ben is győzött Silverstone-ban, ezzel átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben.
Brit Nagydíj, 64 kör a 4.78 km-es pályán: 1. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:18:30.999 ó - 233.23 km/ó átlagsebesség 2. Thierry Boutsen (belga, Williams) 39.092 mp hátrány 3. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 43.088 mp hátrány 4. Eric Bernard (francia, Larrousse) 1:15.302 p hátrány 5. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:24.003 p hátrány 6. Aguri Suzuki (japán, Larrousse) 1 kör hátrány
A vb-pontverseny állása:
pilóták: 1. Alain Prost 41 pont 2. Ayrton Senna 39 3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 25 4. Nelson Piquet 18 5. Thierry Boutsen 17 6. Nigel Mansell (brit, Ferrari) és Jean Alesi (francia, Tyrrell) 13-13
márkák: 1. McLaren 64 2. Ferrari 54 3. Williams 27 4. Benetton 25 5. Tyrrell 14 6. March 6 (folyt.köv.)
1990. július 15., vasárnap 17:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Prost: ,,zsinórban,, a harmadik győzelem (2. rész)
|
Az év nyolcadik futamán a rajt a brazil Ayrton Sennának sikerült a legjobban, kilőtt az élről startoló brit Nigel Mansell mellől. A 150 ezer szurkoló buzdításától kísért hazai pilóta a 9. körben néhány méterre átvette a vezetést, majd három körrel később hosszabb időre magához ragadta az éllovas poziciót. A következő 4.78 kilométer teljesítése közben Senna megpördült, de szerencséjére folytatni tudta a viadalt, ám mégis kisebb javításra és kerékcserére kiállt a bokszutcába. A későbbiek igazolták, hogy jól döntött...
A 22. körtől csaknem 30 kilométeren keresztül az osztrák Gerhard Berger haladt az élen, de Mansell nem hagyta magát, visszaszerezte az első helyet.
Prost, akinek eddig soha nem sikerült ,,zsinórban,, három versenyt nyernie, a 31. körben zárkózott fel a második helyre Mansell mögé, majd a 43.-ban élre állt, s a leintésig, a 64. kör befejezésig nem is engedte ki kezéből a vezetést. Egy darabig közvetlenül a nyomában ott száguldott ,,márkatársa,,, Mansell, aki azonban az 56. körben a Ferrari sebességváltójának meghibásodása miatt a küzdelem feladására kényszerült. Hasonló sorsra jutott öt körrel később Berger, aki szintén a második helyről volt kénytelen kiállni.
- A Ferrarik nagyon jól mennek, állítom ezt még akkor is, ha Nigelnek nem úgy sikerült a verseny, ahogyan szerette volna - nyilatkozta Prost, aki 1978, az argentin Carlos Reutemann után először szerzett győzelmet a Ferrarinak a Brit Nagydíjon. - A motor egyszerűen szenzációs, s bizakodással tölt el az is, hogy a karosszériánk valamennyi ellenfelénél, még a tavalyi évhez képest valamelyest visszaesett McLarenénél is jobbra sikeredett.
Annál bosszúsabb volt Mansell, aki azon töprengett, hogyan fordulhat elő, hogy az egyik Ferrari-kocsi mindig célba ér, a másikkal pedig mindig történik valami baj. Aztán fogta magát, s bejelentette, hogy az év végén visszavonul az aktív versenyzéstől.
- Senki ne higgye, hogy mérgemben hoztam ezt a döntést, régóta foglalkoztat a visszavonulás gondolata, ugyanis még a csúcson szeretnék búcsúzni - mondta a 36 éves pilóta, aki az elmúlt egy évtizedben 15 vb-futamgyőzelmet aratott, s kétszer világbajnoki ezüstérmesként zárta a szezont. - Az év végéig természetesen mindent megteszek a csapatért, de utána az eddiginél jóval több időt szeretnék családommal tölteni. Valószínű, hogy a későbbiekben az üzleti élet területén próbálok sikereket elérni.
A világbajnokság következő futamát július 29-én Hockenheimben rendezik, majd augusztus 12-én következik a magyarországi viadal a Hungaroringen.+++
1990. július 15., vasárnap 19:17
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
" Az ezt követő hét végén, szeptember 9-én és 10-én újra kiszálltam a nagypolitika parlamenti "csodálásából", egyik kollégámmal Sopronba kirándultunk megnézni, mi a helyzet a határon. Elképesztő volt, amit találtunk... Mulatságos volt, ahogy Sopronból elindulva gyalogszerrel alig két óra leforgása alatt átsétáltunk az osztrák-magyar határon. Útközben találkoztunk ugyan határőrökkel, de ránk sem hederítettek. Az egykori vasfüggöny ropmjaiban is félelmetes kulisszái között bolyongtunk, térkép nélkül, csupán ösztöneinkre hallgatva. Egy vízmosáson átmászva azt vettük észre, hogy orrunk előtt kicsiny osztrák zászló fityeg. Illegális határátlépőkká váltunk. Leszedtük a zászlót, törtünk egyméternyi szögesdrótot emlékbe, és visszafordultunk."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|