|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Felhívás mákgubó-árusítás megszüntetésére
"Nyomatékosan figyelmeztetjük az
illetékeseket, hogy vészesen terjed a főváros virágüzleteiben a
mákgubó árusítása. Becslés szerint a mákgubó négyötödét olyan
fiatalok vásárolják húszasával, akik mákteát főznek belőle, s így
kezdik, olykor halálos kimenetelű, kábítószeres ,,utazásaikat,,."
BBC, Panoráma:
Csehszlovákia egyoldalú intézkedése a Dunáról
"Jozef
Obolzinsky, az erőmű építkezését irányító csoport vezetője szerint
egyoldalú műszaki lépést terveznek. A Pozsony közelében szlovák
területen fekvő Somorjánál le akarják zárni a Duna medrét, és a
vizet szlovákiai erőműbe akarják terelni."
|
|
|
|
|
|
|
Sabena - sztrájk
|
Brüsszel, 1989. szeptember 8. péntek (MTI-tud) - Pénteken ismét több járatot törölt a Sabena belga légitárság a légi utaskisérők egyre kiszámíthatatlanabbá váló, immár három hete tartó bérkövetelő mozgalma nyomán. Az első két héten hétfőtől csütörtökig a légi kisegítőszemélyzet két órával a menetrendben szereplő időpont után szállt csak be a gépekbe, általánossá téve a kétórás késést. Miután ezt követően az igazgatóság is későbbre rendelte be a pilótákat, a mozgalom résztvevői ezen a héten változtattak taktikájukon - amikor senki sem várta, pontosan megjelentek helyükön, ekkor a gépek a pilóták hiánya miatt késtek mégis. Ezután viszont váratlanul távolmaradtak. Az igazgatóság továbbra is elutasítja a követelések teljesítését, de a légiszemélyzet mozgalma ílymódon ezen a héten számos járat váratlan törlését kényszerítette ki, lehetetlenné téve a tervezést.
Rimóczy Barna, a MALÉV brüsszeli képviselője elmondta az MTI tudósítójának, hogy a magyar légiforgalmi vállalat brüsszeli járatát, mivel Pestről indul, nem érintette a konfliktus, bár a Sabenával közösen üzemeltetik. A Sabena-sztrájk általában nem érintette a belga légiforgalmi vállalat tengerentúli járatait sem, amelyekhez a MALÉV budapesti utasokat hozott Brüsszelbe. Szombaton hajnali 5 órától 24 órás figyelmeztető sztrájkot tartanak - követeléseik alátámasztására - a Sabena és két hozzá kapcsolódó kisebb légitársaság pilótái is. A munkabeszüntetés csak a Brüsszelből induló járatokra vonatkozik.
1989. szeptember 8., péntek 19:46
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Antall József erről is kifejtette véleményét. Egy kora őszi napon, este, mikor a parlamentből hazavitt, így fogalmazott: - Nézd Imre, ebben az országban 800 ezer párttag volt, figyelembe véve a családtagokat is szorozd be ezt hárommal, ami közel két és fél millió ember. De még hozzáadhatod a rokonokat, és a barátokat is, akkor kapsz hárommilliót. Van egy közömbös réteg is. De nem fogékonyak a keményebb felelősségrevonásra a fiatalok sem, hiszen nem élték át az ’50-es éveket és a forradalom utáni időszakot sem. Így szerintem - folytatta a későbbi miniszterelnök - az ország nagyobbik fele valamiféle szigorú felelősségre vonást, megtorlást nem támogatna."
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"Szeptember 8-án újabb kerekasztal-tárgyalás volt az MSZMP monoplhelyzetéről a tömegtájékoztatásban. Hankiss Elemér az EKA szakértőjeként a Televízió-híradó működésén keresztül mutatta be az MSZMP teljesnek mondható hírmonopóliumát. Az már a történeléem fintora, hogy később, amikor ő lett a televízió elnöke, neki sem sikerült betartatni a pártsemlegesség elvét. Igaz addigra nem az MSZMP, hanem az MDF híradójává vált ez a legfontosabbb magyar manipulációs eszközként szolgáló műsor."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|