Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 08.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Felhívás mákgubó-árusítás megszüntetésére

"Nyomatékosan figyelmeztetjük az illetékeseket, hogy vészesen terjed a főváros virágüzleteiben a mákgubó árusítása. Becslés szerint a mákgubó négyötödét olyan fiatalok vásárolják húszasával, akik mákteát főznek belőle, s így kezdik, olykor halálos kimenetelű, kábítószeres ,,utazásaikat,,."
BBC, Panoráma:

Csehszlovákia egyoldalú intézkedése a Dunáról

"Jozef Obolzinsky, az erőmű építkezését irányító csoport vezetője szerint egyoldalú műszaki lépést terveznek. A Pozsony közelében szlovák területen fekvő Somorjánál le akarják zárni a Duna medrét, és a vizet szlovákiai erőműbe akarják terelni."

NSZK: történelmi üzemegyesülés

Flesch István, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1989. szeptember 8. péntek (MTI-tud.) - Helmut Haussmann nyugatnémet gazdasági miniszter pénteken sajtóértekezleten jelentette be, hogy a szövetségi kartellhivatal szakvéleménye ellenére is engedélyezi a stuttgarti Daimler-Benz cég egyesülését a Messerschmitt-Bölkow-Blohm (MBB) légiközlekedési és űrhajózási konszernnal. Ezáltal az NSZK történetének legjelentősebb iparvállalati fúziója során létrejön az ország legnagyobb hadiipari konszernje.

A Daimler/MBB ily módon évi 80 millárd márkás összforgalmat fog
lebonyolítani 390 000 alkalmazottal. Haussmann miniszter az
egyesülés engedélyezését jelentős összgazdasági előnyökkel, valamint
közösségi érdekekkel indokolta. Ezek sorában említette, hogy a
szövetségi költségvetést hosszú távon tehermentesítik az Airbus
gépek szubvencionálásától. Annak érdekében, hogy elejét vegyék a
versenykorlátozásnak, a miniszter az intézkedést feltételekhez
kötötte.

    Igy a két vállalat feladja azt a tevékenységet, amelyet a
tengerészeti technológia területén folytatott, s az MBB-nek el kell
adnia 12,45 százalékos részesedését a páncélosgyártó Krauss-Maffei
részvénytársaságban. Ennél is fontosabb azonban, hogy átveszi az
állami Újjáépítési Hitelintézet (KFW) 20 százalékos részesedését a
nyugatnémet Airbus társaságban. Ez azt jelenti, hogy a nyugatnémet
Airbus az eddigi tervekhez képest három évvel korábban kerül
magánkézbe. Az átvétel határideje 1996. december 31.

    Az újonnan létrejövő konszern alkalmazottainak tíz százaléka
foglalkozik majd fegyvergyártási tevékenységgel.

    Az uniópártok (CDU/CSU) és a szabaddemokraták (FDP) helyeselték
a fuzió engedélyezését. Előbbiek főként a szubvenciók lefaragása
miatt üdvözölték azt, az FDP pedig az intézkedés
kiegyensúlyozottságát és szakszerüségét nyugtázta megelégedéssel. A
szociáldemokrata (SPD) és a zöld ellenzék azonban számos kifogást
emelt. Wolfgang Roth, az SPD törvényhozási csoportjának
gazdaságpolitikai szóvivője szerint a fuzióval vétenek a
kartelltörvény, vagyis a piacgazdaság alkotmánya ellen. Igy tehát az
óriáskonszern létrejötte kárhozatos lehet versenypolitikai
szempontbol. Roth emellett elhibázottnak tartja az engedélyezést
általános iparpolitikai megfontolások alapján is. Megfogalmazása
szerint az NSZK-ban ily módon megtették az első lépést a
piacgazdaságtól a hatalmi gazdaság felé.+++


1989. szeptember 8., péntek 19:24


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Antall József erről is kifejtette véleményét. Egy kora őszi napon, este, mikor a parlamentből hazavitt, így fogalmazott: - Nézd Imre, ebben az országban 800 ezer párttag volt, figyelembe véve a családtagokat is szorozd be ezt hárommal, ami közel két és fél millió ember. De még hozzáadhatod a rokonokat, és a barátokat is, akkor kapsz hárommilliót. Van egy közömbös réteg is. De nem fogékonyak a keményebb felelősségrevonásra a fiatalok sem, hiszen nem élték át az ’50-es éveket és a forradalom utáni időszakot sem. Így szerintem - folytatta a későbbi miniszterelnök - az ország nagyobbik fele valamiféle szigorú felelősségre vonást, megtorlást nem támogatna."
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

"Szeptember 8-án újabb kerekasztal-tárgyalás volt az MSZMP monoplhelyzetéről a tömegtájékoztatásban. Hankiss Elemér az EKA szakértőjeként a Televízió-híradó működésén keresztül mutatta be az MSZMP teljesnek mondható hírmonopóliumát. Az már a történeléem fintora, hogy később, amikor ő lett a televízió elnöke, neki sem sikerült betartatni a pártsemlegesség elvét. Igaz addigra nem az MSZMP, hanem az MDF híradójává vált ez a legfontosabbb magyar manipulációs eszközként szolgáló műsor."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD