Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 08.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Felhívás mákgubó-árusítás megszüntetésére

"Nyomatékosan figyelmeztetjük az illetékeseket, hogy vészesen terjed a főváros virágüzleteiben a mákgubó árusítása. Becslés szerint a mákgubó négyötödét olyan fiatalok vásárolják húszasával, akik mákteát főznek belőle, s így kezdik, olykor halálos kimenetelű, kábítószeres ,,utazásaikat,,."
BBC, Panoráma:

Csehszlovákia egyoldalú intézkedése a Dunáról

"Jozef Obolzinsky, az erőmű építkezését irányító csoport vezetője szerint egyoldalú műszaki lépést terveznek. A Pozsony közelében szlovák területen fekvő Somorjánál le akarják zárni a Duna medrét, és a vizet szlovákiai erőműbe akarják terelni."

Pályázók az Ikarus és a Csepel Autógyár átalakítására

1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet szerdán bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyek a járműipar átalakítására kiírt tenderre érkeztek be. Rédei László, a Szanáló Szervezet igazgatója elmondotta: a legnagyobb járműgyártó cégek - a Mercedes Benz, a DAF, az IVECO, a MAN, a Reanult - csak szándéknyilatkozatot küldtek, amelyben felajánlották együttműködési szándékukat a két vállalat továbbélésének biztosítása érdekében. Részletes pályázatot azonban nem dolgoztak ki.


Végül is összesen 4 pályázat érkezett be a Szanáló Szervezethez.
A Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen pályázott.
Ugyancsak eljuttatta ajánlatát az USA-beli AMF Industries Inc.
nemzetközi befektető társaság is. Pályázott a Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár, valamint több szovjet vállalatból álló konzorcium közösen a
torinió CEIC Holding Rt.-vel.

    Rédei László elmondotta, hogy az Ikarus és a Csepel Autó
együttes szanálásáról a pénzügyminiszter szeptember 12-én döntött,
mivel a vállalatok fizetésképtelenné váltak. A vállalatok termékeik
döntő többségét eddig a szovjet, illetve a kelet-európai piacon
értékesítették, ám ebben a térségben folyamatosan szűkül a
fizetőképes kereslet. Az Ikarus-termelés az idén évi 9 ezer
autóbuszra csökkent, míg a korábbi években a kibocsátás elérte az
évi 12-13 ezer járművet. Így a vállalat fizetési gondjai év közben
erősödtek, és az Ikarus az év végére várhatóan veszteséggel zár.

    A két cég jövője nagymértékben azon múlik, sikerül-e megfelelő
megoldást találni a Kelet-Európába irányuló export
ellentételezésére. A Szovjetunióban továbbra is jelentős az igény a
járművek iránt, ám valószínűleg hosszas tárgyalásokra kerül sor az
árakról, a fizetési módról. A Szanáló Szervezet december 20-áig dönt
arról, hogy a pályázatok közül melyik a legjobb. Valószínűleg
tárgyalásokat kezdenek a szándéknyilatkozatot tett neves külföldi
cégekkel is. A Szanáló Szervezet elképzelése szerint a két
vállalatot jövőre részvénytársasággá alakítják és a részvények egy
része kerülne az átalakításban résztvevő hazai vagy külföldi
befektető tulajdonába.

    Addig viszont a Szanáló Szervezet garanciája mellett a cégek
továbbra is hozzájuthatnak a termeléshez szükséges hitelekhez. Eddig
4 milliárd forint hitelt kaptak a kereskedelmi bankoktól, illetve
lejárt követeléseket újítottak meg. Tárgyalásokat kezdtek jövő évi
szovjet buszexportról is, 2000 jármű szállítására van már előzetes
rendelés. (MTI)



1990. november 21., szerda 16:25


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Antall József erről is kifejtette véleményét. Egy kora őszi napon, este, mikor a parlamentből hazavitt, így fogalmazott: - Nézd Imre, ebben az országban 800 ezer párttag volt, figyelembe véve a családtagokat is szorozd be ezt hárommal, ami közel két és fél millió ember. De még hozzáadhatod a rokonokat, és a barátokat is, akkor kapsz hárommilliót. Van egy közömbös réteg is. De nem fogékonyak a keményebb felelősségrevonásra a fiatalok sem, hiszen nem élték át az ’50-es éveket és a forradalom utáni időszakot sem. Így szerintem - folytatta a későbbi miniszterelnök - az ország nagyobbik fele valamiféle szigorú felelősségre vonást, megtorlást nem támogatna."
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

"Szeptember 8-án újabb kerekasztal-tárgyalás volt az MSZMP monoplhelyzetéről a tömegtájékoztatásban. Hankiss Elemér az EKA szakértőjeként a Televízió-híradó működésén keresztül mutatta be az MSZMP teljesnek mondható hírmonopóliumát. Az már a történeléem fintora, hogy később, amikor ő lett a televízió elnöke, neki sem sikerült betartatni a pártsemlegesség elvét. Igaz addigra nem az MSZMP, hanem az MDF híradójává vált ez a legfontosabbb magyar manipulációs eszközként szolgáló műsor."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD