|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Felhívás mákgubó-árusítás megszüntetésére
"Nyomatékosan figyelmeztetjük az
illetékeseket, hogy vészesen terjed a főváros virágüzleteiben a
mákgubó árusítása. Becslés szerint a mákgubó négyötödét olyan
fiatalok vásárolják húszasával, akik mákteát főznek belőle, s így
kezdik, olykor halálos kimenetelű, kábítószeres ,,utazásaikat,,."
BBC, Panoráma:
Csehszlovákia egyoldalú intézkedése a Dunáról
"Jozef
Obolzinsky, az erőmű építkezését irányító csoport vezetője szerint
egyoldalú műszaki lépést terveznek. A Pozsony közelében szlovák
területen fekvő Somorjánál le akarják zárni a Duna medrét, és a
vizet szlovákiai erőműbe akarják terelni."
|
|
|
|
|
|
|
Mercedes-Ikarusz - Szovjetunió
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. november 18. vasárnap (MTI-tud.) - A Szovjetunió
és a Mercedes Benz AG a budapesti Ikarusz gyárat is be akarja vonni a
német-szovjet autóbuszgyártási együttműködésbe. Mint Werner Niefer, a
Mercedes igazgatája vasárnap közölte, a Mercedes évente 8-10 ezer
motort szállítana az Ikarusznak hajtóművekkel együtt, hogy a pangó
termelés ismét fellendüljön, s az Ikarusz továbbra is szállíthasson
autóbuszokat a Szovjetunióba. Niefer erről Moszkvában tárgyalt Ivan
Szilajevvel, az Oroszországi Föderáció miniszterelnökével, kormány
tagjaival és előszerződést is aláírtak műszaki segítségnyújtásról.
Niefer kijelentette: most arról van szó, hogy ismét talpra állítsuk a szovjet piac egyik fontos autóbusz-szállítóját. A német üzletember nem nyilatkozott a vállalkozás anyagi vetüteletéről sem pedig a finanszírozás módjáról. De moszkvai partnerere Szilajevre hivatkozva közölte, hogy a Szovjetunió pénzügyileg is részt kíván venni az Ikarusz talpra állításában, a Szovjetuniónak feltétlenül és igen gyorsan szüksége van az az Ikarusz-buszokra, az autóbuszgyártást odahaza nem tudják a kívánt ütemben fejleszteni.
Niefer a múlt hét közepén írt alá licencszerződést a szovjet fővárosban arról, hogy a Moszkva melletti Golicinóban Mercedes buszokat szerelnének össze. A teljes kapacitás kiépítése, 1994 után a golicinói üzem futószalagjairól évente 2,500 autóbusz gördülne le. Niefer vasárnap kijelentette, hogy újabb fontos lépést tettek a szovjet szállítási rendszer korszerűsítésében.+++
1990. november 19., hétfő 11:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Antall József erről is kifejtette véleményét. Egy kora őszi napon, este, mikor a parlamentből hazavitt, így fogalmazott: - Nézd Imre, ebben az országban 800 ezer párttag volt, figyelembe véve a családtagokat is szorozd be ezt hárommal, ami közel két és fél millió ember. De még hozzáadhatod a rokonokat, és a barátokat is, akkor kapsz hárommilliót. Van egy közömbös réteg is. De nem fogékonyak a keményebb felelősségrevonásra a fiatalok sem, hiszen nem élték át az ’50-es éveket és a forradalom utáni időszakot sem. Így szerintem - folytatta a későbbi miniszterelnök - az ország nagyobbik fele valamiféle szigorú felelősségre vonást, megtorlást nem támogatna."
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"Szeptember 8-án újabb kerekasztal-tárgyalás volt az MSZMP monoplhelyzetéről a tömegtájékoztatásban. Hankiss Elemér az EKA szakértőjeként a Televízió-híradó működésén keresztül mutatta be az MSZMP teljesnek mondható hírmonopóliumát. Az már a történeléem fintora, hogy később, amikor ő lett a televízió elnöke, neki sem sikerült betartatni a pártsemlegesség elvét. Igaz addigra nem az MSZMP, hanem az MDF híradójává vált ez a legfontosabbb magyar manipulációs eszközként szolgáló műsor."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|