Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 08.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Felhívás mákgubó-árusítás megszüntetésére

"Nyomatékosan figyelmeztetjük az illetékeseket, hogy vészesen terjed a főváros virágüzleteiben a mákgubó árusítása. Becslés szerint a mákgubó négyötödét olyan fiatalok vásárolják húszasával, akik mákteát főznek belőle, s így kezdik, olykor halálos kimenetelű, kábítószeres ,,utazásaikat,,."
BBC, Panoráma:

Csehszlovákia egyoldalú intézkedése a Dunáról

"Jozef Obolzinsky, az erőmű építkezését irányító csoport vezetője szerint egyoldalú műszaki lépést terveznek. A Pozsony közelében szlovák területen fekvő Somorjánál le akarják zárni a Duna medrét, és a vizet szlovákiai erőműbe akarják terelni."

MDF - Közlekedési fórum (1. rész)

1990. augusztus 24., péntek - A vártnál jóval több nehézséggel találta szemben magát hivatalba lépésekor Siklós Csaba közlekedési és hírközlési miniszter, a tárca helyzete a feltételezettnél is rosszabb volt. Egyebek között erről beszélt a miniszter az MDF székházában pénteken rendezett fórumon a tárcához tartozó vállalatok képviselői és az újságírók előtt.


A tárca helyzetéről adott rövid elemzésében a negatívumok között
említette, hogy kevés a közlekedési végzettségű mérnök, közgazdász,
a vasúttal foglalkozó, vasúthoz értő, illetve a hírközlési
szakember. A koncepcionális kérdések megoldása az év eleje óta
szinte állt, mindenki a rendszerváltásra várt. A tárcához tartozó
ágazatok gondjait elemezve ismert tényeket sorolt: a nagyvárosok
vasúton még ma is három óra távolságra vannak Budapesttől, szinte
alig épült autópálya, nincsenek dunai hajókikötők, a repülés
helyzete mélyponton van, a szovjet gépek elöregedtek,
alkatrész-utánpótlásuk megoldatlan, ha lesz is alkatrész, azért
hamarosan dollárban kell fizetni. A telefonigénylőknek több mint 12
évet kell várniuk, a telefonhiány az üzleti élet kialakulását is
hátráltatja, mert megfelelő telekommunikáció híján a működő tőke
megáll a határnál. A települések 10-15 százalékában még mindig nincs
vezetékes ivóvíz, s gond a szennyvízelvezetés is.

    A miniszter a legfontosabb célok között említette a megfelelő
szervezet kialakítását mind a minisztériumban, mind pedig a tárcához
tartozó vállalatoknál. Az év végéig 60 százalékban megújul a
vezetés, s remélhetőleg az új gondolatok az eredményesebb működést
szolgálják majd. A fejlesztéshez meg kell találni a finanszírozási
forrásokat, s egyértelműen meg kell határozni, hogy abban mekkora
rész terheli az államot, illetve a vállalatokat. A lehetséges
pénzügyi források között említette a különböző hiteleket, a hazai,
illetve a működő tőke bevonását. A miniszter elkerülhetetlennek
ítélte az inflációt követő tarifaváltozásokat. Szólt arról, hogy
1991 és 1994 között változatlan áron számítva mintegy 400 milliárd
forintot kívánnak fejlesztésre költeni.

    A terveket részletezve elmondta, hogy 1993 végéig befejeződik
mintegy 300 kilométer hosszúságú autópálya, illetve úthálózat
területi előkészítése. A 2000-ig szóló autópálya-program szerint a
következő tíz évben határtól határig kiépül az M1-es, az M5-ös és az
M7-es autópálya, illetve Polgárig lehet autózni az M3-ason. Az M0-ás
körgyűrű az M1-es és az M3-as autópálya között teremt kapcsolatot.
(folyt.köv.)



1990. augusztus 24., péntek 17:11


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Antall József erről is kifejtette véleményét. Egy kora őszi napon, este, mikor a parlamentből hazavitt, így fogalmazott: - Nézd Imre, ebben az országban 800 ezer párttag volt, figyelembe véve a családtagokat is szorozd be ezt hárommal, ami közel két és fél millió ember. De még hozzáadhatod a rokonokat, és a barátokat is, akkor kapsz hárommilliót. Van egy közömbös réteg is. De nem fogékonyak a keményebb felelősségrevonásra a fiatalok sem, hiszen nem élték át az ’50-es éveket és a forradalom utáni időszakot sem. Így szerintem - folytatta a későbbi miniszterelnök - az ország nagyobbik fele valamiféle szigorú felelősségre vonást, megtorlást nem támogatna."
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

"Szeptember 8-án újabb kerekasztal-tárgyalás volt az MSZMP monoplhelyzetéről a tömegtájékoztatásban. Hankiss Elemér az EKA szakértőjeként a Televízió-híradó működésén keresztül mutatta be az MSZMP teljesnek mondható hírmonopóliumát. Az már a történeléem fintora, hogy később, amikor ő lett a televízió elnöke, neki sem sikerült betartatni a pártsemlegesség elvét. Igaz addigra nem az MSZMP, hanem az MDF híradójává vált ez a legfontosabbb magyar manipulációs eszközként szolgáló műsor."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD