![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Felhívás mákgubó-árusítás megszüntetésére
"Nyomatékosan figyelmeztetjük az
illetékeseket, hogy vészesen terjed a főváros virágüzleteiben a
mákgubó árusítása. Becslés szerint a mákgubó négyötödét olyan
fiatalok vásárolják húszasával, akik mákteát főznek belőle, s így
kezdik, olykor halálos kimenetelű, kábítószeres ,,utazásaikat,,."
BBC, Panoráma:
Csehszlovákia egyoldalú intézkedése a Dunáról
"Jozef
Obolzinsky, az erőmű építkezését irányító csoport vezetője szerint
egyoldalú műszaki lépést terveznek. A Pozsony közelében szlovák
területen fekvő Somorjánál le akarják zárni a Duna medrét, és a
vizet szlovákiai erőműbe akarják terelni."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
felcím: Az MTI-Press megkérdezte főcím: Igaz, hogy hazánk a kábítószer-csempészet tranzitállomása?
|
![](../img/spacer.gif)
- Sajnos igaz - mondja Hollósi György rendőrőrnagy, az ORFK főelőadója. A külföldön, elsősorban Nyugat-Európában történt nagyobb kábítószer lefoglalások körülményei, illetve az Interpol felderítési adatai alátámasztják, hogy országunkon keresztül halad át a közel-keleti kábítószertermelő valamint a nagy felvevő piacokkal rendelkező országok közötti, "tartalék" tranzit útvonal. - Mibe rejtik a rakományokat, hogyan értesülnek Önök az áthaladásukról? - A legfrissebb statisztikai adatok szerint a Nyugat-Európában lefoglalt heroin 60 százaléka TIR kamionokban érkezik. Ezek a nemzetközi egyezmények alapján védettséget élveznek, mert egyetlen vámszerv sem nyitja fel szívesen őket. Szállítanak még vámzárakkal ellátott rakományokban, vagy kiépített rejtekelyeken. Az útvonalaink igénybevétele még nem rendszeres, azonban időnként hazánkon áthaladó nagyobb mennnyiségű kábítószer csempészetről kapunk információt. - Hogyan, miből derül ki, hogy a mi országunkon is keresztül haladt az a szállítmány, amelyet az Interpol nyomozói lefoglaltak? - Mondok két példát: nemrégen az isztambuli kábítószer csoport felderített egy titkos laboratóriumot, ahol 170 kg heroint és a heroin előállításához szükséges 300 liter vegyi anyagot foglaltak le. A nyomozás során kiderült, hogy a titkos üzemből Európába induló szállításokat egy iráni férfi szervezte, akiről értesítést kapott valamennyi Interpol tagország. Nekünk sikerült megállapítani, hogy az esetet megelőzően ez a férfi Magyarországon kapcsolatba lépett egy olyan honfitársával, aki addig még nem volt ismert a kábítószerüldöző hatóságok előtt. Mint később kiderült, ő volt az egyik nyugat-európai összekötő. Egy másik esetben az NSZK hatóságai értesítettek bennünket arról, hogy Nyugat-Berlinben egy bútorszállító kamionban lefoglaltak 27 kg hasist, amelyet fotelekben rejtettek el. Letartóztatták a szállítmányt kísérő négy arab állampolgárt, s kiderült, hogy a kamion a "tartalék Balkán útvonalon", tehát Bulgária, Jugoszlávia és Magyarország érintésével jutott Nyugat-Európába. A különös csak az volt, hogy a letartóztatottak egyike sem járt az adott időben ezekben az országokban. (folyt.)
1989. augusztus 7., hétfő 12:41
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Az MTI-Press megkérdezte 2.
|
![](../img/spacer.gif)
Az utólagos budapesti nyomozás során sikerült azonosítani azt a görög kamionsofőrt, aki a szállítmányt Nyugat-Berlinig vitte. - Mi az Önök szerepe ezen a "tartalék útvonalon"? - A csempészmódszerek kifinomultságára utal, hogy nemegyszer a célellenőrzés ellen is biztosítják a kábítószert szállító járművet oly módon, hogy a csempész társa "előfutóként" érkezik a határra. S ha ellenőrzést vesz észre, akkor telefonon értesíti a határ közelében várakozó igazi szállítót. Igyekszünk tehát lehetőségeinkhez mérten részt venni a felderítésben, amelynek alapjául általában az Interpol tagországokból származó értesülések szolgálnak, amikor olyan kábítószer lefoglalásokról adnak hírt, amelyeknek magyar vonatkozásai is vannak. Sajnos jelenleg nem rendelkezünk olyan technikai eszközökkel, amelyekkel a hatalmas tranzitforgalomból a határokon ki tudnánk szűrni a kábítószert szállító járműveket. - Kutyákkal is dolgoznak? - A kutyák bizonyos igénybevétel után elfáradnak, tehát állandó szűrésre nem alkalmasak, csak célellenőrzésekre. - Fennáll a veszély, hogy a tranzitszállítmányokból hazai fogyasztókhoz is eljut a szer? - Bizonyosan állíthatom, hogy nem. S ennek egyszerűen "üzletpolitikai" okai vannak. Ugyanis mire az "Arany Félholdból" - tehát Irán, Afganisztán, Pakisztán térségeiből - elinduló nyers ópiumot a titkos laboratóriumokban feldolgozzák, majd Törökországon keresztül Európába viszik, a szállítók pedig több határon át Magyarországig hozzák, akkorra a finomított heroinnak már olyan magas ára van, - természetesen konvertibilis valutában -, amely a magyar fogyasztók számára megfizethetetlen. Bár hozzátenném - egyelőre. Ugyanis elképzelhető, hogy a gazdasági változások hatására kialakul egy valutával is rendelkező tehetős réteg, amelynél majd ez a pénzügyi akadály sem lesz gond. Azt sem lehet kizárni, hogy a nyugat-európai kábítászer piacon olyan telítettség lép fel, amelynek hatására a kábítószer árak esni kezdenek, s a csempész szervezetek kénytelenek lesznek olcsóbban is értékesíteni árujukat, akár Magyarországon is. Természetesen mi ezt nem várjuk ölbe tett kézzel, igyekszünk tökéletesíteni, hatékonyabbá tenni felderítési módszereinket. Ha hazánkban szervezett formában felbukkanna a heroin vagy a kokain vásárlás, arról igen gyorsan tudomást szereznénk, s hasznosítva a nyugati tapasztalatokat, megtennénk a kellő lépéseket. Szerencsére ilyen gondunk jelenleg nincs. (MTI-Press)
1989. augusztus 7., hétfő 12:42
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Antall József erről is kifejtette véleményét. Egy kora őszi napon, este, mikor a parlamentből hazavitt, így fogalmazott: - Nézd Imre, ebben az országban 800 ezer párttag volt, figyelembe véve a családtagokat is szorozd be ezt hárommal, ami közel két és fél millió ember. De még hozzáadhatod a rokonokat, és a barátokat is, akkor kapsz hárommilliót. Van egy közömbös réteg is. De nem fogékonyak a keményebb felelősségrevonásra a fiatalok sem, hiszen nem élték át az ’50-es éveket és a forradalom utáni időszakot sem. Így szerintem - folytatta a későbbi miniszterelnök - az ország nagyobbik fele valamiféle szigorú felelősségre vonást, megtorlást nem támogatna."
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"Szeptember 8-án újabb kerekasztal-tárgyalás volt az MSZMP monoplhelyzetéről a tömegtájékoztatásban. Hankiss Elemér az EKA szakértőjeként a Televízió-híradó működésén keresztül mutatta be az MSZMP teljesnek mondható hírmonopóliumát. Az már a történeléem fintora, hogy később, amikor ő lett a televízió elnöke, neki sem sikerült betartatni a pártsemlegesség elvét. Igaz addigra nem az MSZMP, hanem az MDF híradójává vált ez a legfontosabbb magyar manipulációs eszközként szolgáló műsor."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|