|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Tel-avivi interjú Derzsi Andrással
|
München, 1989. február 28. (SZER, Késő esti mai nap) - Tel - Avivba érkezett Derzsi András magyar közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter. Egyezményt ír alá az izraeli kormánnyal a rendszeres heti Budapest - Tel-avivi légi járatok megindításáról A magyar minisztert a repülőtéren izraeli kollégája és a magyar érdekképviseleti hivatal vezetője, Jeniczky Jenő fogadta. Derzsi András a következő nyilatkozatot adta Tel - Avivban munkatársunknak, Pesti Péternek: - Lenne olyan kedves pár szóval elmondani: ez az első útja? - Ez az első utam Izraelben. Január másodika óta töltöm be ezt a funkciót, külföldi utam volt már, de Izraelben ez az első utam. - Ön nem csak közlekedési miniszter, hanem három nagyon fontos miniszteri tárcát tölt be egyszerre. Lát valami megoldást ezek problémáira? - Magyarországon hosszú időn át a közlekedés, a hírközlés ügye - mint általában az infrastruktúra ügye - eléggé elhanyagolt volt. Az utóbbi évek gazdasági változásai, önmagában a gazdaság nyíltabb publikálása megmutatta, hogy az infrastruktúra hiánya nagyon nagy hiány. Hiány a külföldi tőke beengedése, behozatala, beinvitálása szempontjából is, és hiány a magyar gazdaság szempontjából is. Én ezért a legfontosabb feladatomnak azt tekintem, hogy ezeken a területeken segítsék. A leggyorsabb fejlődési lehetőséget én a magam részéről a hírközlés területén látom. - A metrón történtek után nem fél attól, hogy esetleg a Magyarországon tartózkodó arabok vagy egyéb arab államok bojkottálni fogják önöket? - Nem hiszem, hogy ez a két dolog összefüggésben lenne egymással. Azok a gazdasági és politikai változások, amelyek Magyarországon vannak, a különböző felszínre törő vélemények esetenként ilyen szélsőségekben is megnyilvánulnak, mint a metrórobbantás volt. Nagyon bízom abban, hogy ez nem lesz azért Magyarországon általános, mint ahogy eddig sem volt általános. - Miniszter Úr, hozott-e ön esetleg valamilyen levelet Izrael miniszterelnökének, vagy a helyettesének az ön miniszterelnökétől? - Én magamat hoztam, a tárgyalási anyag a fejemben van, ilyen különleges küldetésem nincs. Az viszont igen, hogy azokban a kérdésekben, amikben mi hosszabb ideje előkészítő munkát folytattunk, sokat várok ettől a találkozástól. - És fog találkozni a másik két tárcára minisztereivel is? - Úgy tudom, módom lesz a közlekedési miniszteren kívül a hírközlési miniszterrel és az építésügyi államtitkárral is találkozni. - Nagyon szépen köszönöm. +++
1989. február 28., kedd
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|