|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
KISZ-ügy
|
München, 1989. január 19. (SZER,Magyar híradó) - A hét elején beszámoltunk arról, hogy a Csongrád megyei KISZ úgy próbál pénzhez jutni, hogy megteszi magát az állami tulajdon örökösének. Száz forint ellenében a maga nevére íratta a sok milliót érő vezetőképző központot. Szegedi tudósítónk, Molnár Máté szerint azonban az átlagállampolgár - nem saját hibájából - helytelen képet alakított ki magának az ügyről: - A szegedi alternatív szervezetek által a KISZ vezetőképző központ ügyében hétfőn kiadott nyilatkozatát szerdán ismertették a helyi és bizonyos országos lapok. Kedden este a Kossuth Rádió is foglalkozott az üggyel, de minden esetben kimondatlan maradt egy fontos mozzanat: nemcsak Szegedről van szó. Valószínűleg az egész országban hasonló ügyletek történnek, erre utaltak a KISZ nyilatkozó alkalmazottai. Például, idézem: - Költségvetésünk radikális csökkenése mindenki előtt ismert. Ha tehát a KISZ továbbra is talpon akar maradni, szükség van arra, hogy a szervezet vagyonát a minél gazdaságosabb hasznosítás érdekében számba vegye. A korábbinál több bevételt hozó vállalkozásokba szeretnék kezdeni - mondta az iskola igazgatója. Hozzátéve: az épületeket az ifjúsági turizmus bázisaként, magyarán szállodaként kívánják hasznosítani. A Dél-Magyarországban megjelent cikk végén pedig a következőket olvastam: - A létesítményt továbbra is bármely közösség igénybe veheti, a KISZ-en kívüliek számára éppen úgy nyitottak a kapuk, mint a szervezet tagjainak. Vagyis teljes mértékben a társadalmasított felhasználás útját választják a jövőben is. Azt mondják, változnak az idők. Ha így van, akkor miért nem képesek a KISZ-vezetői belátni, hogy az előbbi ajánlat - "mi mindenkinek adunk helyet" - tűrhetetlen. Most, hogy nem pusztán arról van szó, hogy az egykor állítólag a teljes ifjúság javára létesített intézményeket az ifjúság egy kisebbségének önjelölt vezetői kisajátítják, és a többiektől aztán terembérleti díjakat követelnek, hanem arról is, hogy ezen termek ingyenes fölajánlása sem tisztességes. Gondoljunk csak arra, milyen közel áll a hatalmon lévők atyáskodó gondoskodása a zsaroláshoz. Az eddig össznépinek hirdetett állami tulajdon átadása egy hanyatló politikai szervezet tulajdonába, azzal a nem is titkolt céllal, hogy a költségvetési dotáció csökkenését e vagyon kamatoztatásával egyenlítsék ki, a város polgárainak meglopása akkor is, ha a jelenlegi törvények betűivel nem ütközik. Egy elfogadható megoldást látok: a Csongrád megyei KISZ vezetőképző intézet kerüljön vissza állami tulajdonba. Hasznosításának joga pedig az egyébként is tanteremhiánnyal küszködő városi tanácsot illesse meg. Továbbá a független szervezetek a többi megyékben is hasonlóan ellenőrizzék a KISZ vagyonának számbavételét - hogy újra idézzem a nyilatkozó szavait. +++
1989. január 19., csütörtök
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|