|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Műszaki átadás alatt az M0-ás autóút
|
1990. november 4., vasárnap - Az M0-ás autóút első szakaszán
tart a műszaki átadás, és várhatóan még e hónapban megindulhat rajta
a közúti forgalom. Amint Balogh Attila, az Autópálya Igazgatóság
osztályvezetője az MTI-nek elmondta, a világbanki hitelből, mintegy
4,5 milliárd forintból megvalósult 14,9 kilométeres Budapest körüli
útszakaszhoz két közúti Duna-híd is tartozik, amelyek,
Csepel-szigetet érintve, a Dunántúlt és az Alföldet kötik össze. A
Hárosi-híd 804 méter, a Soroksári-híd pedig 476 méter hosszan ível
át a Dunán. A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat
fővállalkozásában s száznál több alvállalkozó részvételével
elkészült kétszer kétsávos autóúton már csak apróbb munkálatok
vannak hátra: a települések közelében zajfogó falakat szerelnek fel,
növényeket telepítenek az út mellé, s néhány vízelvezető burkolását
végzik.
Amint az utat átadják, kissé fellélegezhet Budapest, az átutazó járművek egy része elkerülheti a belső kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezerrel kevesebb autó araszol majd Budapest útjain, ami valamelyest a levegő szennyezettségét is mérsékelheti. Mindez azonban csak részleges megoldás, jelentősebb változást az autópálya-körgyűrű teljes üzembe helyezése fog hozni. (MTI)
1990. november 3., szombat 17:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|