|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Válasz a körkérdésre: nem engednek a taxisok (1. rész)
|
1990. október 27., szombat - Milyen megoldást tartanának
elfogadhatónak, mely esetben bontanának blokádot; fölkészültek e
arra, hogy - ha tovább tart a ,,szükségállapot,, - ellenük fordul a
közhangulat? E kérdésekre kértek választ a nagyvárosokban az MTI
megyei tudósítói a fuvarozók válaszra illetékes képviselőitől.
Tóth Tibor, a debreceni taxisok szóvivője: demonstrációjukat mindaddig nem fejezik be, amíg a kormány a hétfői tárgyalásokig nem függeszti fel az üzemanyagár emelést. Az állampolgárok hangulatáról szólva kifejtette: szombaton Debrecenben a lakosság szimpátiáját, támogatását tapasztalták, szerintük akkor váltnák ki a lakosság haragját, ha levonulnának az utakról mielőtt a kormány teljesíti követelésüket.
Palotás Istvánnak, a Tempo taxi szegedi vezetőségi tagjának véleménye: a kormány eddig a következő ,,fontos,, kérdésekkel foglalkozott: saját fizetésének rendezése, új utcanévtáblák, új címer, áremelés. Az üzemanyag árának emelése viszont ma már politikai kérdéssé nőtte ki magát, s nemcsak a taxisok ügye a sztrájk. A demonstrációt mindaddig nem szüntetik meg Szegeden, amíg a kormány a taxisok, a nép által elfogadható kompromisszumot nem köt a sztrájkolókkal. Elképzelhetetlennek tartják, hogy a lakosság akár hosszan tartó demonstráció esetén is ellenük forduljon. Hiszen már több a magánszemély a blokádokon, mint a fuvarozó; gondot inkább az okoz, hogy egyes csomópontokon a lakosság önálló kezdeményezései zavarják a szervezettséget, az egyeztetett programok irányítását.
Rákóczi Ferenc, a sztrájkoló szolnoki taxisok és teherfuvarozók képviselője: abban az esetebn szüntetnénk meg a 4-es számú főutat, illetve a szolnoki Tisza-hidat érintő blokádot, ha a kormány 5o forint körüli összegre csökkentené a csütörtökön életbe lépett benziárakat. A népharagra oka éppen a kormány halogató, ezáltal időt nyerő taktikája. Mindent elkövetnek annak érdekében, hogy atrocitásokra és tisztességes sztrájkunkhoz méltatlan eseményekre ne kerülhessen sor. (folyt. köv.)
1990. október 27., szombat 21:47
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|