|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedési szakszervezetek nyilt levele Antall Józsefhez
(OS)
|
1990. október 26., péntek - Tisztelt Miniszterelnök Úr
A közlekedésben foglalkoztatott bérből és fizetésből élők nevében tiltakozunk a Kormány október 26-ai üzemanyagár - emelése ellen. Elfogadhatatlan számunkra, hogy ilyen rendkívüli mértékű, az egész lakosságot érintő intézkedést az érdekvédelmi szervekkel történő előzetes egyeztetés nélkül hoztak meg.
1. Az üzemanyagárban lévő rendkívül magas adótartalom (200 százalékos fogyasztói adó) nyilvánvalóvá teszi, hogy ilyen drasztikus mértékű áremelést az árviszonyok nem indokolnak. Egyértelműen a költségvetés bevételeinek a növeléséről van szó, ami újból elsősorban a bérből és fizetésből élők terhére történik.
2. A közlekedésben dolgozókat a lakossági terhek növekedésén túl még közvetlenebbül, munkavállalói minőségükben is érinti az üzemanyagár-emelés. A bevezetett üzemanyagárak sem a személy-, sem az áruszállítás piacán nem érvényesíthetők, ennek következtében több tizezer munkavállaló válik munkanélkülivé.
3. A helyi tömegközlekedés és a menetrendszerinti személyszállításon túlmenően követeljük az áruszállítás kompenzációját is. A kompenzáció nem korlátozódhat csak erre az évre.
4. A háztartási tűzelőolaj üzemanyagként történő felhasználását tiltó intézkedések azonnali bevezetését tartjuk szükségesnek a tisztességtelen versenyfeltételek megszüntetése érdekében.
Amennyiben fenti követelésünknek a kormány nem tesz eleget a következményekért a kormányt terheli a felelősség.
Budapest, 1990. október 26.
Közlekedési Dolgozók Közúti Közlekedési Munkástanácsok Országos Szakszervezeteinek Szakszervezet Szövetsége Szövetsége Közúti Közlekedési Tagozata
A levélben foglaltakkal egyetért: Független Közlekedési Szakszervezetek Országos Szakmai Szövetsége
(OS)
1990. október 26., péntek 15:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|