|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Felcím: Amiről 30-án döntünk Főcím: Az önkormányzat
társulási joga
|
Budapest, 1990. szeptember 18. Kedd (MTI-Press)
Az alkotmány az alapvető önkormányzati jogok között sorolja fel, hogy a helyi önkormányzatok szabadon társulhatnak más helyi képviselőtestületekkel, továbbá érdekeik képviseletére önkormányzati szövetséget hozhatnak létre. Az önkormányzat együttműködhet más országok helyi önkormányzataival és tagja lehet nemzetközi önkormányzati szervezeteknek. Elaprózott településszerkezet esetében a társulási szabadság különösen jelentős, hiszen az elaprózottságnak gazdasági hátrányai is vannak. A DÖNTÉS azonban A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK KEZÉBEN VAN, és nem felülről jön községegyesítés, vagy közös tanácsosítás címén. Az önkormányzati törvény megnevez néhány társulási formát /hatósági igazgatási társulás, intézményirányító társulás, közös képviselőtestület, körjegyzőség/, de kimondja, hogy a társulásoknak más, szabadon választott formái is lehetnek. NINCS tehát TÁRSULÁSI FORMAKÉNYSZER. A társulás nem sértheti az abban résztvevők önkormányzati jogait. KÖZÖS KÉPVISELŐTESTÜLET alakításakor a képviselőtestületek közös hivatalt tartanak fenn és intézményeiket közösen működtetik, részben vagy egészben egyesítve költségvetésüket. A KÖRJEGYZŐSÉGET az általános szabály szerint az ezernél kevesebb lakosú, egymással határos községek tarthatnak fenn igazgatási feladataik közös ellátására, s abban a kétezernél kevesebb lakosú községek is részt vehetnek. A körjegyzőség alakításáról az érdekelt települések képviselőtestületei állapodnak meg. A körjegyző hetente legalább egy nap minden községben ügyfélfogadást tart, részt vesz a képviselőtestületek ülésein, évente beszámol minden képviselőtestületnek. AZ IGAZGATÁSI TÁRSULÁS a képviselőtestületek megállapodása alapján egyes államigazgatási ügyfajták /pl. az építésügy/ szakszerű intézésére alakítható. AZ INTÉZMÉNYIRÁNYÍTÓ TÁRSULÁS ugyancsak a képviselőtestületek megállapodása és a közös érdekeltség alapján hozható létre az élet legkülönbözőbb területein. /pl. az intézményes szemétszállítás/ (folyt.)
1990. szeptember 18., kedd 13:33
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|