|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Országos szakszervezeti kerekasztal Bábolnán (1. rész)
|
1990. szeptember 11., kedd - A kormány ,,tulajdon és
privatizáció,, című előterjesztéséről, valamint a kedvezményes
üdültetést érintő kérdésekről tárgyalt kedden Bábolnán, az Országos
Szakszervezeti Kerekasztal, vagyis Autonómok, az Értelmiségi
Szakszervezetek tömörülése, a Független Szakszervezetek Demokratikus
Ligája, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége, a
Munkástanácsok Országos Szövetsége, a Szakszervezetek Együttműködési
Fóruma és a Szolidaritás Szakszervezeti Munkásszövetség képviselői.
Az első napirendi ponttal kapcsolatosan az ülésen leszögezték: a szakszervezetek üdvözlik a privatizációs program gyorsítását célzó kormányzati szándékot. Megítélésük szerint azonban a dokumentum tézisei viszont egyoldalúak, az anyag a privatizációt lényegében politikai jelszóként kezeli, és nem társadalmi konszenzust kereső koordinációs törekvést jelez. Így fennáll annak a veszélye, hogy a Parlamentben egy újabb joghézagokkal teli szabályozást alkotnak. A téma eredményes parlamenti megvitatására csak akkor lehet számítani, ha azt közgazdaságilag megalapozottan, a gazdasági szerkezet, a szabályozórendszer, a fogyasztói érdekvédelem és az állami felügyelet jellegének változásával összefüggésben tárgyalják.
A szakszervezetek - hangsúlyozták a tanácskozáson - alapvetőnek tartják, hogy a munkavállalói érdekvédelmi szervezetek jogszabályban garantált részvételi és a döntésekbe való beleszólási lehetőséget kapjanak, hiszen csak így biztosítható a demokratikus társadalmi kontroll. Ennek érdekében a privatizációs folyamat összes dokumentumát hozzáférhetővé kell tenni az érdekképviseletek számára. Arra is lehetőséget kell biztosítani, hogy tárgyalásokat folytassanak a munkavállalói érdekek képviseletében. Amennyiben az érdekképviseleti szervezetek a privatizáció javasolt módjai ellen kifogást emelnek, avagy eltérő privatizációs indítvánnyal kívánnak élni, azt az Állami Vagyonügynökség érdemben vizsgálja meg, s a jogsértő határozatok ellen bírósághoz lehessen fordulni. A cégbírósági bejegyzés feltétele legyen a munkavállalók véleményezésének dokumentálása is.
A nemzeti érdeket alapvetően érintő jellege miatt a privatizáció koncepcióját csak az Országgyűlés kétharmados egyetértésével fogadják el - hangoztatták a tanácskozáson. Azt is fontosnak tartották, hogy a privatizáció az állami tulajdon sokszínűvé válását jelentse, s teremtse meg a fennmaradó állami vállalatok működtetésének hatékony feltételeit is. Ezzel összefüggésben hangsúlyozták: a dolgozók szociális védelmét folyamatosan biztosítani kell. (folyt.köv.)
1990. szeptember 11., kedd 15:53
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|