|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Az Országgyűlés sajtóprivatizációs vizsgálóbizottságának ülése
(2.rész)
|
Az MDF képviselői úgy érveltek, hogy az MSZP pályázati feltételei nem garantálják a versenyhelyzet kialakulását. A szerkesztőségek és a kiadói vállalatok vezetői és dolgozói a vétójoggal azonos lehetőségüket mindenekelőtt saját pozíciójuk biztosítására használják ki a szakmai, olvasói, piaci érdekek rovására. Az árverésszerű tárgyalások nem jöhetnek létre, mert a kollektívák csupán egy, az egzisztenciális érdekeiket leginkább kiszolgáló ajánlattevőnek adnak együttműködési nyilatkozatot. E törekvésre utal a mostani helyzet: minden eladásra kínált lapnál csupán egyetlen külföldi vevő maradt versenyben. Az MDF képviselői több példát hoztak arra, hogy egyes lapoknál igencsak hiányos tájékoztatás alapján fogadtatták el a dolgozókkal a pályázót. Haraszti Miklós (SZDSZ) ennek kapcsán annak a véleményének adott hangot, hogy értesülések, hallomások alapján a bizottság nem foglalhat állást a megyei lapok eladásáról. A testület csak vizsgálóbizottsághoz méltó módon, tények alapján határozhat. Molnár Péter (Fidesz) nem tartotta feltétlenül elítélendőnek, hogy egyetlen pályázó maradt mindenütt, a pályázattal kapcsolatos dokumentumok beszerzését, vizsgálatát azonban ő is elengedhetetlennek tartotta. Ugrin Emese (KDNP) annak kivizsgálását szorgalmazta, hogy történt-e egyáltalán olyan lépés a szerkesztőségek, kiadóvállalatok részéről, amely bárkit is kizárt volna a versenyből, s az ,,eredmények,, mögött van-e esetleges üzleti manipuláció.
Fodor Tamás (SZDSZ) furcsálta, hogy a Springer Konszern által bekebelezett lapok ügyében a bizottság egyáltalán nem aggódott a tekintetben, hogy átmenti-e magát a régi szerkesztői kollektíva, vagy sem. A megyei lapok dolgozóit azzal vette védelmébe, hogy annak idején ők tették az első lépéseket az MSZMP-től való függetlenedés irányában. A bizottság elnöke az előbbi megjegyzést azzal utasította vissza, hogy a testület éppen a Springer ügyletek hatására jött létre, s az ilyen akciók megakadályozását tűzte célul. Csurka István ezt erősítve a többi, más - szerinte - erkölcsileg törvénytelen lapeladás vizsgálatát szorgalmazta, mert mint mondta: csak a vak nem látja, hogy a régi kommunista vezetők a helyükön maradtak és maradnak. Szerinte a pályázat mielőbbi lebonyolítása mögött az a szándék húzódik, hogy az MSZP kibújjon a társadalmi szervezetek elszámoltatásáról szóló, most formálódó törvény hatálya alól. A pályázat idő előtti eredményének kihirdetésével - a szeptember végi választások előtt - az önkormányzatoknak nem lesz lehetősége, hogy bármelyik lapra pályázzanak. (folyt.köv.)
1990. augusztus 30., csütörtök 16:42
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|