|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
SZDSZ-sajtótájékoztató (1. rész)
|
1990. augusztus 27., hétfő - A Szabad Demokraták
Szövetségének képviseletében Eörsi Mátyás és Soós Károly Attila
délután sajtótájékoztatón is kifejtette az SZDSZ véleményét az
állami kiskereskedelem, a vendéglátóipar és a fogyasztási
szolgáltatások vagyonának privatizálására vonatkozó
törvényjavaslatról.
Elöljáróban leszögezték: az SZDSZ örül annak, hogy a kormány ezt a törvényjavaslatot a Parlament elé terjesztette. Ám mindjárt hozzá tették azt is: a kormány működésének 95 napja alatt ez az egyetlen olyan gazdasági intézkedés - az ugyancsak egyetlen áremelésén kívül -, amelyről elmondható, hogy hosszabb távon igyekszik a gazdasági folyamatokat szabályozni. Mivel azonban ez a törvényjavaslat már 1989 augusztusában készen volt, s csupán egy-két részletmódosítás vált szükségessé, az SZDSZ nem érti: miért kellett ilyen sokáig várni beterjesztésével?
Eme általános megjegyzéseket a szabaddemokraták csípősebbekkel is fűszerezték. Megítélésük szerint ez a törvényjavaslat olyan súlyos koncepcionális hibákat tartalmaz, amelyek a privatizáció folyamatát veszélyeztetik, elsősorban azért, mert már a kormány elképzelte előprivatizáció is eleve kudarccal fenyeget. Konkrét kifogásaik között sorolták, hogy a kormányt semmiféle kötelezettség nem terheli, jogilag semmi sem írható a terhére, ha a vagyonügynökség végrehajtotta privatizáció rendkívül szűk körű lesz. A törvényjavaslat ugyanis túlságosan nagy diszkrecionális jogokat biztosít a vagyonügynökségnek - törvénysértőeket is. Aggályos az is, hogy a vagyonügynökség - kis létszámánál fogva - már e törvényjavaslatban szereplő feladatait sem tudná ellátni, holott emellett még számos törvény ír elő számára tennivalókat. Egy bürokratikus országos hálózat kiépítése azonban nem kívánatos, annál is inkább, mert azt senki sem lenne képes irányítani. Mindamellett ez a törvényjavaslat önkormányzatellenes, hiszen azok a vállalatok, amelyeknek boltjait privatizálnák, 90 százalékban tanácsi alapításúak. Ha ezeket a vagyonügynökség privatizálja, akkor a pénz az államkasszába folyik be, nem pedig az önkormányzatokéba.
A szabaddemokraták élesen bírálták azt is, hogy a törvényjavaslat külföldi tőkeellenes. Ezt pedig rendkívül veszélyesnek tartják, márcsak azért is, mert mélységes aggodalommal figyelik a kormánynak azokat a megnyilvánulásait, amelyek - a deklarált szándékokkal ellentétesen - elriasztják a külföldi tőkét. (folyt.köv.)
1990. augusztus 27., hétfő 17:25
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|