Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Prost: ,,zsinórban,, a harmadik győzelem (1. rész)


1990. július 15. vasárnap (AP) - A világbajnoki címvédő francia
Alain Prost megszakítás nélküli harmadik győzelmét aratta vasárnap
Silverstone-ban a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Brit
Nagydíján. A Ferrari pilótája június 24-én a mexikóvárosi, július
8-án pedig a Le Castellet-i futamot is megnyerte, s immár a 43.
Grand Prix-győzelemnél tart.

    A 35 éves Prost, aki 1983-ban, 1985-ben és 1989-ben is győzött
Silverstone-ban, ezzel átvette a vezetést a világbajnoki
pontversenyben.

    Brit Nagydíj, 64 kör a 4.78 km-es pályán:
1. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:18:30.999 ó - 233.23 km/ó
    átlagsebesség
2. Thierry Boutsen (belga, Williams) 39.092 mp hátrány
3. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 43.088 mp hátrány
4. Eric Bernard (francia, Larrousse) 1:15.302 p hátrány
5. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:24.003 p hátrány
6. Aguri Suzuki (japán, Larrousse) 1 kör hátrány

    A vb-pontverseny állása:

    pilóták:
1. Alain Prost 41 pont
2. Ayrton Senna 39
3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 25
4. Nelson Piquet 18
5. Thierry Boutsen 17
6. Nigel Mansell (brit, Ferrari) és
    Jean Alesi (francia, Tyrrell) 13-13

    márkák:
1. McLaren 64
2. Ferrari 54
3. Williams 27
4. Benetton 25
5. Tyrrell 14
6. March 6
(folyt.köv.)



1990. július 15., vasárnap 17:07


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Prost: ,,zsinórban,, a harmadik győzelem (2. rész)


Az év nyolcadik futamán a rajt a brazil Ayrton Sennának sikerült
a legjobban, kilőtt az élről startoló brit Nigel Mansell mellől. A
150 ezer szurkoló buzdításától kísért hazai pilóta a 9. körben
néhány méterre átvette a vezetést, majd három körrel később hosszabb
időre magához ragadta az éllovas poziciót. A következő 4.78
kilométer teljesítése közben Senna megpördült, de szerencséjére
folytatni tudta a viadalt, ám mégis kisebb javításra és kerékcserére
kiállt a bokszutcába. A későbbiek igazolták, hogy jól döntött...

    A 22. körtől csaknem 30 kilométeren keresztül az osztrák Gerhard
Berger haladt az élen, de Mansell nem hagyta magát, visszaszerezte
az első helyet.

    Prost, akinek eddig soha nem sikerült ,,zsinórban,, három
versenyt nyernie, a 31. körben zárkózott fel a második helyre
Mansell mögé, majd a 43.-ban élre állt, s a leintésig, a 64. kör
befejezésig nem is engedte ki kezéből a vezetést. Egy darabig
közvetlenül a nyomában ott száguldott ,,márkatársa,,, Mansell, aki
azonban az 56. körben a Ferrari sebességváltójának meghibásodása
miatt a küzdelem feladására kényszerült. Hasonló sorsra jutott öt
körrel később Berger, aki szintén a második helyről volt kénytelen
kiállni.

    - A Ferrarik nagyon jól mennek, állítom ezt még akkor is, ha
Nigelnek nem úgy sikerült a verseny, ahogyan szerette volna -
nyilatkozta Prost, aki 1978, az argentin Carlos Reutemann után
először szerzett győzelmet a Ferrarinak a Brit Nagydíjon. - A motor
egyszerűen szenzációs, s bizakodással tölt el az is, hogy a
karosszériánk valamennyi ellenfelénél, még a tavalyi évhez képest
valamelyest visszaesett McLarenénél is jobbra sikeredett.

    Annál bosszúsabb volt Mansell, aki azon töprengett, hogyan
fordulhat elő, hogy az egyik Ferrari-kocsi mindig célba ér, a
másikkal pedig mindig történik valami baj. Aztán fogta magát, s
bejelentette, hogy az év végén visszavonul az aktív versenyzéstől.

    - Senki ne higgye, hogy mérgemben hoztam ezt a döntést, régóta
foglalkoztat a visszavonulás gondolata, ugyanis még a csúcson
szeretnék búcsúzni - mondta a 36 éves pilóta, aki az elmúlt egy
évtizedben 15 vb-futamgyőzelmet aratott, s kétszer világbajnoki
ezüstérmesként zárta a szezont. - Az év végéig természetesen mindent
megteszek a csapatért, de utána az eddiginél jóval több időt
szeretnék családommal tölteni. Valószínű, hogy a későbbiekben az
üzleti élet területén próbálok sikereket elérni.

    A világbajnokság következő futamát július 29-én Hockenheimben
rendezik, majd augusztus 12-én következik a magyarországi viadal a
Hungaroringen.+++



1990. július 15., vasárnap 19:17


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD