|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Önfelszámolás az Ikarusban és a Csepel Autónál
|
1990. június 15., péntek - Amennyiben az Ikarus és a Csepel
Autó autóbuszgyártási részlege napokon belül öncsődeljárást indít, a
fizetésképtelenség bejelentése után a pénzügyminiszter azonnal
megkezdi a két vállalatnál a szanálási eljárást - közölte az MTI
munkatársával Kardos Antalné, az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium
szóvivője. Mindehhez még hozzátette: Bod Péter Ákos miniszter ilyen
irányú előterjesztését a gazdasági kabinet jóváhagyta és támogatta.
A hazai autóbuszgyártásnak van jövője. Nem cél tehát a termelés
felszámolása. Ugyanakkor átalakulásra, mielőbbi privatizálásra van
szükség mindkét üzemnél, ennek érdekében versenytárgyalást írnak ki,
s a jelentkezők közül a legelőnyösebb feltételeket nyújtót
választják ki. A versenyben természetesen részt vehet a prágai
központú Közép-európai Befektetési Társaság, amelynek - mint
ismeretes - az egyik vezetője Mark Palmer, az Egyesült Államok volt
budapesti nagykövete. A társaság egyébként - mint azt a napi sajtó
is hírül adta - a vagyonügynökséggel és a Magyar Hitelbankkal együtt
részvénytársaság alapítására tett javaslatot, az 5 milliárd forintos
alaptőkét az Ikarus vagyonára alapoznák és a dolgozók között is
részvényeket jegyeztetnének. Devizakötvény kibocsátásával pedig az
Ikarus 2 milliárdos adóssága megszűnne.
Az Ikarusban elmondták: a vállalat, illetve az autóbuszgyártás csődbe juttatása nem lenne ésszerű, hiszen erre az évre 100 millió dolláros nyugati megrendelésük van már, továbbá a szovjet piac a dollárelszámolás bevezetésével ismét fellendülhet.
Ami a székesfehérvári Ikarus üzem egyhetes kényszerleállását illeti: az Ikarus ismert pénzügyi gondjainak enyítésére korábban ígéretet kapott 2,2 milliárd forintos támogatásra, de - pénz hiányában - egyelőre annak legfeljebb negyedével számolhat. Ebből kellene átutalni szállítóinak, amelyek immár létszámgondokkal is küzdenek. A Rába például 500 külföldi vendégmunkást küldött el az elmúlt hónapokban, mert nem tudott számukra megfelelő mennyiségű munkát adni az autóbuszgyártásban. (MTI)
1990. június 15., péntek 16:06
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|