|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
- Az elnökválasztásról - 1. folyt.
|
A közvetlen választási hívei ma a Magyar Szocialista Pártból kerülnek ki, illetve maga az MSZP szorgalmazza a közvetlen választást, valamint néhány pártonkívüli képviselőnél merültek fel. Én azt hiszem, hogy itt nemegy esetben egyéni ambíciók is meghúzódnak. Emellett azt sem tudom kizárni, hogy a népszavazás mellett most kiálló MSZP ezzel a lépéssel akarja saját presztízsét emelni, és egyszersmind a közvetett elnökválasztást támogató pártokat - legfőképp a Magyar Demokrata Fórumot is - támadni. Egy kétségtelenül hatásos és látványos jelszó: a népfelség és a demokratizmus jelszavának adott esetben hangulatkeltő módon történő kihasználásával.
- Dr. Salamon László után a közvetlen köztársasági elnökválasztást támogató Király Zoltán független képviselő fejtette ki érveit munkatársunknak.
- Az én alapvető érveim: hogy a köztársasági elnököt alapvetően a jogköre határozza meg. Tehát még tulajdonképpen nem is azt mondanám, hogy a mádja. A választás módjának a jogköre - és e tekintetben a jelenlegi rendkívül gyenge köztársasági elnök ha legalább egy politikai legitimitást, nem alkotmányjogi, hanem politikai legitimitást nem kap közvetlneül a választópolgároktól - akkor gyakorlatilag állandóan a pártalkuk középpontjában lesz.
Amennyire hasznos lehet, hogy ha egy kompromisszum alapján születik meg a személye az elnöki posztra -, éppen ez jelenti gyakorlatilag a gyengeségét -, képtelen lesz a demokratikus hatalmi egyensúly teremtő közhatalmi tényezővé válni. Márpedig én úgy gondolom, hogy alapvető feladata az - a jövőre nézve is egy demokratikusan mőködő tórsadalomban -, hogy a hatalmi ágak elválasztása, szétválasztása és egyensúlyozó szerepe egyiknek a másik ellenében mindenkor meglegyen. Ez az egyik dolog. (folyt.)
1990. június 11., hétfő
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|