Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Vasutassztrájk - Walesa sem segített

Zsebesi Zsolt, az MTI tudósítója jelenti:
Varsó, 1990. május 27. vasárnap (MTI-tud) - Nem segített Lech Walesa szombat éjszakai slupski békítési kísérlete sem és a négy lengyel vasutas-szakszervezet közül három (a Szolidaritás változatlanul elítéli az akciót) - hétfő délutánra másfél órás, az egész lengyel vasúti hálózatra kiterjedő általános figyelmeztető sztrájkot hirdetett.


Ha a kormány ezek után sem küld Slupskba küldöttséget, akkor a
vasutasok kedden 18 órától Lengyelország egész területén leállítják
a vasúti teherforgalmat, majd a bértárgyalások további késése esetén
még aznap az egész személyforgalmat is. Kivételt csak a nemzetközi
személyvonatok és a tranzitszállítmányok képeznek. A vasutasok újabb
levélben kérték Mazowiecki kormányfőt a tárgyalások előmozdítására.

    Erről vasárnap hajnalban döntött az országos sztrájkbizottság,
miután Lech Walesa, akit egy héttel korábban hiába hívtak a
vasutasok Slupskba, a sztrájk főhadiszállására, szombaton, nem
sokkal éjfél előtt mégiscsak megjelent a sztrájkolók között. Több
órás tárgyaláson igyekezett a sztrájkolókat az akció felhagyására
rábírni, de - mint a PAP lengyel hírügynökség jelenti - külön
találkozott ugyan a több mint két hetes éhségsztrájkját felfüggesztő
mintegy 40 slupski vasutassal, mégis szó nélkül távozott a
helyszínről. A várakozó újságíróknak csak ennyit vetett oda: ,,Én
itt sem voltam
,,

    Úgy tűnik, hogy teljesen megmerevedtek a frontok. A kormány
erősnek akar mutatkozni és a sztrájkokat törvénytelennek tartja,
azok idején nem hajlandó bértárgyalásokat kezdeni, még kevésbé a
béreket emelni. Attól tart, hogy meghátrálása bérkövetelési lavinát
indítana el, ami az eddigi kegyetlen, de eredményes inflációellenes
politikáját futtatná zátonyra. A vasutasok követelése az, hogy ebben
az ágazatban a béreket az országos átlagnál 10 százalékkal
magasabbra emeljék. Jelenleg annak csak mintegy 70 százalékát
kapják. +++



1990. május 27., vasárnap 16:31


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD