|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Bod Péter ákos a gazdaságirányítás tárcák közötti felosztásáról,
az ellenőrzött privatizációról (1. rész)
|
1990. május 27., vasárnap - Hosszabb távon egy gazdasági
csúcsminisztérium felállítása a cél, de a piaci átállás idejére, a
magyar gazdaság Nyugat-Europához való közelítésének időszakában,
amikor igen erős gazdasági diplomáciát kell kifejteni, több
minisztérium felügyeli ezeket a tevékenységeket. A nemzetközi
gazdasági kapcsolatok minisztere, az ipari és kereskedelmi
miniszter, valamint a pénzügyminiszter a napokban összeülnek,
kialakítják egymáshoz való kapcsolatrendszerüket, felosztják a
munkaköröket, elhatárolják egymástól a feladatokat - mondotta Bod
Péter Ákos ipari és kereskedelmi miniszter az MTI-nek adott
nyilatkozatában, a tavaszi BNV-n. A termelő ágazatokat és a bel-,
illetve külpiaci értékesítést mereven külön kezelni természetesen
nem célszerű és nem is lehet. Az új fellállású Ipari és Kereskedelmi
Minisztérium feladatkörét a miniszter úgy jellemezte, hogy
semmiképpen nem egy belgazdasági minisztérium jött létre. A
gazdasági szervező és irányító munkában a gazdasági minisztériumokon
és vezetőiken kívül részt vesz Mádl Ferenc tárca nélküli miniszter
is. A közös cél ezeknél a tárcáknál most az, hogy lehetőleg 120
napon belül kialakuljon a munkamegosztás, felszámolják a párhuzamos
funkciókat.
Ami az egyes szakmai ágazatok korábbi évtizedekben alkalmazott - miniszter-helyettesi szintű - felügyeletét illeti; az utóbbi egy-két év gyakorlatában már csak az energiaiparra terjedt ki külön a gazdaságiirányítás állami felelősséggel bíró koordinálása és ellenőrzése. Így tehát az energiaszektor stratégiai, központi kezelése fennmarad. A többi ágazatban, főleg a kereskedelemben és az ipari területeken, a privatizálás kerül előtérbe, ezeket a munkákat külön szervezeti egység egyezteti.
A miniszter elismerte: ellenzéki pozícióból gyakran kritizálta a spontán privatizálást, ezek között ugyanis sok volt a gyanús eset, nem ment minden rendben. - E véleményemnek nem mond ellent az, hogy most miniszterként a magánszektor bővítését, e folyamat felgyorsítását szorgalmazom - mondotta, hozzátéve, hogy az eddigi gyakorlatból hiányzott a verseny és a megfelelő ellenőrzés. A vagyonügynökség túl későn alakult meg, azóta nem tud megbírkózni a felgyülemlett feladatokkal, s így számos ügy aktája visszakerült a tárcához. A szervezetet tehát meg kell erősíteni úgy, hogy a minisztériumnak is be kell kapcsolódnia a privatizációba. (folyt.köv.)
1990. május 27., vasárnap 11:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|