|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Az Országos Érdekegyeztető Tanács közleménye (1. rész)
(OS)
|
1990. március 11., vasárnap -
1. A SZOT kezdeményezésére a kormány tájékoztatta az OÉT tagjait a rubel elszámolású export alakulásáról és foglalkoztatási hatásairól. A szovjet és magyar szakértők várhatóan 1990. március első felében zárják le tárgyalásaikat. A résztvevők hangsúlyozták, hogy a korlátozásokra a KGST partnerek, elsősorban a szovjet gazdaság bizonytalanságai és a kereskedelmi mérlegek kiegyensúlyozatlansága miatt került sor. A kialakult helyzet valószínűsíti, hogy a foglalkoztatási feszültségek a tervezettet globálisan és strukturálisan egyaránt jelentősen meghaladják, bár a számszerű értékelésben eltértek a vélemények.
A kormány képviselője vállalta, hogy a tárgyalások eredményeiről tájékoztatja az OÉT-t, és a témát minisztertanácsi ülésen is napirendre tűzi. Az OÉT tagjai megállapodtak abban, hogy a kormányközi egyeztetést és megállapodást követően március 14-ig el kell készíteni a gazdasági és foglalkoztatási következményekre vonatkozó számításokat - figyelembe véve a termelési kooperációs kapcsolatokat is -, és a helyzetről tájékoztatni kell az érintett gazdálkodókat, érdekképviseleteket, amely alapján javaslatot készítenek a megoldásra.
2. Az OÉT elfogadta a kormány előterjesztését a sorkatonák és a gyermekgondozási szabadságon lévők munkajogi védettségének növeléséről. Eszerint, ha a sorkatonai szolgálatát töltő, vagy gyermekgondozás miatt fizetés nélküli szabadságon lévő dolgozó munkaviszonya a munkáltató jogutód nélküli megszűnése miatt megszűnik, akkor a munkáltató a dolgozó részére 3 havi átlagkeresetének, de legalább a munkaviszony megszűnésekori minimális bér háromszorosának megfelelő összeget köteles fizetni. Ugyanakkor a KIOSZ kifogásolta, hogy ez az összeg a kisiparos, kiskereskedő munkáltatókat is terhelje.
Ezt a térítést a Foglalkoztatási Alap terhére, az állandó lakóhelye szerint illetékes munkaerő-közvetítő szervnél az a dolgozó is igényelheti, akinek sorkatonai szolgálata, illetve gyermekgondozásra kapott fizetés nélküli szabadsága a rendelet hatálybalépését követően jár le, de utolsó munkáltatója még a rendelet hatálybalépését megelőzően jogutód nélkül megszünt.
Az elhangzott észrevételek alapján a kormány megígérte, hogy az előterjesztéssel nem érintett, felmondási tilalom alá eső dolgozókra vonatkozóan március 14-ig hasonló szabályozást terjeszt elő. A SZOT kezdeményezésére az érdekképviseleti szervezetek javasolták, hogy a kormány vizsgálja felül a dolgozó részére fizetendő térítés számításának módját és a KIOSZ által felvetett problémát. (folyt. köv.)
1990. március 11., vasárnap 18:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|