|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Praktikus szempontok nem befolyásolhatják az Alkotmánybíróságot
|
1990. február 28., szerda - A Parlament szerdai ülésén
bejelentették: az Alkotmánybíróság megsemmisítette az országgyűlési
képviselők választásáról szóló törvény azon rendelkezését, miszerint
a szavazásban akadályozott az, aki a szavazás napján külföldön
tartózkodik.
A döntés hátteréről dr. Holló Andrást, az Alkotmánybíróság főtitkárát kérdezte az MTI munkatársa.
- Több külföldön dolgozó honfitársunk kérte e kérdés tisztázását az Alkotmánybíróságtól. A testület a választójog - mint alkotmányban biztosított alapjog - és az alkotmány összhangját vizsgálta, ám nem tette, nem tehette megfontolás tárgyává az ehhez kapcsolódó technikai kérdéseket. Az Alkotmánybíróság nem az abszolút korlátlan választójog elve mellett foglalt állást. Azt az álláspontot képviseli - az alaptörvénnyel összhangban -, hogy az állandó és ideiglenes lakhely hiánya továbbra is akadálya a választójog gyakorlásának. A külföldön tartózkodás azonban olyan ,,technikai probléma,,, amely nem akadályozhatja ezen alapvető állampolgári jog gyakorlását.
- Másrészt nyilvánvaló, az Alkotmánybíróság nem foglalkozhat kormányzati kompetenciába tartozó kérdésekkel, jelen esetben a külföldön tartózkodók szavazásának lebonyolításával. Praktikus szempontok sohasem befolyásolhatják az Alkotmánybíróságot. Az, hogy a végrehajtás nem könnyű, nem motíválhatja a döntést.
x Mikor lép hatályba a határozat?
- A Magyar Közlönyben való közzététel napján. Azonban itt egy joghézag keletkezett, amelyet a Parlamentnek kell kitölteni. A határozat kétféleképpen értelmezhető. Az Országgyűlésnek kell eldönteni, hogy már a közelgő választások előtt szabályozni kívánja-e ezt a kérdést, vagy pedig az új törvényhozásra bízza ennek rendezését. Ezért az Alkotmánybíróság határozatát közvetlenül az Országgyűlés megbízott elnökéhez is eljuttatta. (MTI)
1990. február 28., szerda 11:34
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|