|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki Osamu óvatosságra int
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. február 2. péntek /MTI-tud./ - Amennyiben a
magyarok elsietik majd az autók exportját és túlságosan erőltetik a
helyi alkatrész-beszállítást, úgy kudarcot vallanak -
figyelmeztetett Suzuki Osamu, a japán kiskocsi-gyártó cég
elnök-tulajdonosa, az egyik közelmúltban adott japán interjújában.
Az egyelőre távolinak tűnő veszélyre már ma úgy tekint a legnagyobb
japán-kelet-európai járműipari együttműködés atyja, mintha küszöbön
állna a kocsik értékesítése. A távol-keleti óvatos előkészítéshez és
tervezéshez azonban ez szervesen hozzátartozik, és egyben a siker
titkának az egyik legfontosabb nyitja.
Suzuki úr a Nihon Keizai Simbunnak nyilatkozva kifejtette, hogy a magyarországi Suzuki-program sikerét lépésről lépésre kell megalapozni. Amennyiben az alkatrészek nagy részét kezdetben Japánból szerzik majd be, úgy a kocsik minősége magas színvonalú lesz, és az előállítási költséget viszonylag alacsony szinten tudják tartani. Azonban, ha Magyarország a devizahelyzet miatt sok helyi alkatrészt akar felhasználni, az a minőség rovására megy és nem tudják majd exportálni az autókat, így a fizetőeszköz-hiány csak nőni fog. Tehát Magyarországon kezdetben a könnyebben előállítható vázszerkezeti elemek gyártását kellene meghonosítani, és csak fokozatosan növelni a helyi beszállításokat - mondotta.
Suzuki úr azonban bizakodó. Nem szabad egy kalap alá venni a kelet-európai országokat, amelyek közül szerinte Magyarország megy majd át legkorábban a piacgazdaságba. A Suzuki-együttműködés részleteinek a kidolgozása során a két társadalmi rendszer különbségei, az átmeneti magyarországi állapotokból származó tévelygések a felszínre kerülnek majd, azonban ezek a problémák a további tárgyalások és a kölcsönös megértés alapján megoldhatók lesznek - vélekedett. Mindez nem jelenti azt, hogy nem nagy a kockázat. (folyt.)
1990. február 2., péntek 09:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Suzuki úr óvatosságra int 2.
|
- Japánban is minden új nagy kockázattal jár - mondotta, hangsúlyozva, hogy a vegyesvállalat vezetésében a maximális óvatosságra törekednek majd. ,,A politikai rendszer esetleges összeomlását természetesen nem tudjuk megakadályozni, ennek ellenére a japán kormány is arra törekszik, hogy a COCOM-rendelkezések könnyítésével és kereskedelmi garanciával elősegítse a japán iparvállalatok előrenyomulását, a hosszú távú gazdasági támogatás céljából,, - idézi Suzukit a japán lap. Az elnök azt is hangsúlyozta, hogy a Suzuki-projekthez a magyar féltől megkapta a hozzájárulást ahhoz, hogy az egész járműipari együttműködési program felügyeletét ellássa.
A japán cég ennek szellemében arra számít, hogy a japán-magyar együttműködéshez alkalmazni tudja majd teljes gyártási és felügyeleti rendszerét, beleértve az érték- és alapár-felügyeletet, a termelékenység ellenőrzését, a minőségellenőrzési köröket. Előreláthatóan mindent nem tudnak majd úgy alkalmazni, mint Japánban.
A vegyesvállalat a legfelsőbb posztokra magyar vezetőket alkalmaz majd. Maga Suzuki úr is tisztségviselőként vesz részt a terv megvalósításában. A japán autógyártó cég tulajdonos-elnöke japán mintára akarja kialakítani az értékesítési szervezetet is, szakítva a jelenlegi állami kereskedelmi gépkocsi-értékesítési gyakorlattal.
Autószalonok, bemutatótermek építését éppúgy tervezi, mint árusító ügynökök toborzását és kiképzését, mire a termelés beindul. +++
1990. február 2., péntek 09:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|