Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Vasutassztrájk

1989. december 20., szerda - Szerda reggel 5 és 6 óra között sztrájkoltak a mozdonyvezetők. Mészáros András, a Magyar Államvasutak vezérigazgató-helyettese az MTI tájékoztatására elmondta: túlnyomórészt az előre egyeztetett rend szerint zajlott le a munkabeszüntetés. A mozdonyvezetők a vonatokat nem továbbították, de ígéretük szerint a minimális szolgáltatásokat - fűtést, világítást - ez alatt az idő alatt is biztosították. Az utasoktól panasz nem érkezett a MÁV-hoz, megértéssel vették tudomásul az egyórás késést. Nagyon szórványosan előfordult az is, hogy mozdonyvezetők úgy döntöttek, nem sztrájkolnak, így például a Miskolc-Budapest között közlekedő távolsági személyvonat a menetrend szerint megérkezett. Pápa térségében a helyi motorvonatok vezetői sem éltek sztrájkjogukkal. A hat órakor véget ért sztrájknak a vasút menetrendjét befolyásoló utolsó következményei várhatóan a déli, kora délutáni órákra számolhatók fel.

A legnagyobb ingázó megyének számító Szabolcs-Szatmárban csak
kisebb zavarokat okozott a mozdonyvezetők sztrájkja, pedig csaknem
50 személyvonat vesztegelt az állomásokon. Az utasforgalom a
munkabeszüntetés ideje alatt meglehetősen gyér volt, aki tehette
nyilván korábbi vagy későbbi vonatot választott. A sztrájk ideje
alatt a nemzetközi teherforgalom szinte zavartalan volt. A
tolatómozdonyok ugyan álltak, ez azonban nem akadályozta a munkát,
mert az üzemigazgatóság vezetői jobb szervezéssel előre megoldották
az áruátrakást.

    A hegyeshalmi és a rajkai határállomáson a sztrájk idején
egy-egy személyvonat állt. A Rába Magyar Vagon- és Gépgyártól kapott
információ szerint a sztrájk miatt elkésett dolgozók száma nem érte
el a százat. A győri gyár egyébként a várható késések
figyelembevételével állította a győri állomás elé azokat a buszokat,
amelyek a dolgozókat munkahelyükre szállították.

    A két nagy Heves megyei vasúti csomóponton, Hatvanban és
Füzesabonyban az utazni készülők fegyelmezetten vették tudomásul,
hogy a mozdonyvezetők reggel 5 és 6 óra között beszüntették a
munkát. A várakozó utazók többsége egyetértett a mozdonyvezetők
béremelési követelésével. A felelős vasútigazgatóság itt is
megerősítette: a déli órákra valószínűleg ,,utolérik,, a
menetrendet. (MTI)


1989. december 20., szerda 09:26


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD