Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Intercity MÁV vonatok - A vasút jövő évi tervei

1989. december 4., hétfő - Gyorsabb közlekedést, nagyobb kényelmet ígér a MÁV, jövőre megvalósuló új szolgáltatásaival, vasútparkjának korszerűsítésével. 1990. májusától, vagyis az új, nyári menetrend érvénybe lépésétől a Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza vonalszakaszon, kísérleti jelleggel bevezetik az európai Intercity-hez hasonló vonatrendszert.

A Hortobágy, Szabolcs és Hajdú névre keresztelt három vonatpár -
az e vonalon egyébként megszűnő belföldi expresszvonatoknál -
lényegesen rövidebb idő alatt teremt kapcsolatot a főváros és a
megyeszékhelyek között. Ráadásul a szerelvények Debrecenig sehol sem
állnak majd meg. A tervek szerint e vonatok minden nap 7, 12 és 17
órakor indulnak a Nyugati pályaudvarról, és ugyanezekben az
időpontokban gördülnek majd ki az ellenszerelvények Nyíregyházáról.
Az utasok a rövidebb utazási idő mellett magasabb komfortfokozatot
és jobb felkészültségű, idegen nyelvet beszélő személyzet
kiszolgálását élvezhetik. Mindezért természetesen a szokásosnál
kicsit mélyebben kell majd az utasoknak a zsebükbe nyúlniuk, hiszen
új tarifarendszer alapján állapítják a jegyek árát. A fejlesztés
következő állomása Miskolc lesz, a távlati terv célja az európai
Intercity-hálózathoz való csatlakozás. Ezt a MÁV az 1995-ös
Budapest-Bécs világkiállításig szeretné megvalósítani.

    A nagyvárosok körzetében a bejáró, ingázó dolgozók utazási
feltételeinek javítására jövőre 20 új, négykocsis Ganz-motorvonat
forgalomba állítása várható. Ezek a korszerű járművek
energiatakarékosak - a fékezéskor felszabaduló energia visszakerül a
villamos hálózatba - az ajtók automatikusan nyílnak. Az utastér,
illetve a kocsilépcsők tervezésénél gondoltak a rokkantakra is. Az
elővárosi motorvonatok elsőként a Budapest-Szob, majd a
Budapest-Cegléd vonalon váltják fel a hagyományos szerelvényeket. Az
egyenként 100 millió forintba kerülő szerelvények - például a
csomagtér növelésével, a komfortfokozat további javításával -
alkalmassá tehetők a magasabb követelményeket támasztó
Intercity-hálózatba való bekapcsolásra is. (MTI)


1989. december 3., vasárnap 22:12


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD