|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Intercity MÁV vonatok - A vasút jövő évi tervei
|
1989. december 4., hétfő - Gyorsabb közlekedést, nagyobb kényelmet ígér a MÁV, jövőre megvalósuló új szolgáltatásaival, vasútparkjának korszerűsítésével. 1990. májusától, vagyis az új, nyári menetrend érvénybe lépésétől a Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza vonalszakaszon, kísérleti jelleggel bevezetik az európai Intercity-hez hasonló vonatrendszert.
A Hortobágy, Szabolcs és Hajdú névre keresztelt három vonatpár - az e vonalon egyébként megszűnő belföldi expresszvonatoknál - lényegesen rövidebb idő alatt teremt kapcsolatot a főváros és a megyeszékhelyek között. Ráadásul a szerelvények Debrecenig sehol sem állnak majd meg. A tervek szerint e vonatok minden nap 7, 12 és 17 órakor indulnak a Nyugati pályaudvarról, és ugyanezekben az időpontokban gördülnek majd ki az ellenszerelvények Nyíregyházáról. Az utasok a rövidebb utazási idő mellett magasabb komfortfokozatot és jobb felkészültségű, idegen nyelvet beszélő személyzet kiszolgálását élvezhetik. Mindezért természetesen a szokásosnál kicsit mélyebben kell majd az utasoknak a zsebükbe nyúlniuk, hiszen új tarifarendszer alapján állapítják a jegyek árát. A fejlesztés következő állomása Miskolc lesz, a távlati terv célja az európai Intercity-hálózathoz való csatlakozás. Ezt a MÁV az 1995-ös Budapest-Bécs világkiállításig szeretné megvalósítani. A nagyvárosok körzetében a bejáró, ingázó dolgozók utazási feltételeinek javítására jövőre 20 új, négykocsis Ganz-motorvonat forgalomba állítása várható. Ezek a korszerű járművek energiatakarékosak - a fékezéskor felszabaduló energia visszakerül a villamos hálózatba - az ajtók automatikusan nyílnak. Az utastér, illetve a kocsilépcsők tervezésénél gondoltak a rokkantakra is. Az elővárosi motorvonatok elsőként a Budapest-Szob, majd a Budapest-Cegléd vonalon váltják fel a hagyományos szerelvényeket. Az egyenként 100 millió forintba kerülő szerelvények - például a csomagtér növelésével, a komfortfokozat további javításával - alkalmassá tehetők a magasabb követelményeket támasztó Intercity-hálózatba való bekapcsolásra is. (MTI)
1989. december 3., vasárnap 22:12
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|