Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Országgyűlés - harmadik nap (13. rész) - Békesi 11.

Ugyanakkor a gazdaság korszerűsítését szolgáló beruházások terheit
tovább szeretnénk csökkenteni. Ezért a világszínvonalú hatékonysági
követelményeket kielégítő, világbanki hitelekből finanszírozott
beruházások ÁFA-terhét megszüntetni javasoljuk. Ugyanígy
megszüntetni javasoljuk a környezetvédelmi beruházások forgalmi
adóját, valamint a munkahelyteremtő beruházások és az országos
közúthálózat építését szolgáló beruházások forgalmi adóját.

    A második témakör szorosan összefügg az adatszolgáltatás, az
adóellenőrzés feltételeinek javításával és így a láthatatlan
jövedelmek feltárásának és adóztatásának szándékával. Ez az
általános számlaadási kötelezettség bevezetése, az áruk és
szolgáltatások értékesítésekor, illetve jövedelmet biztosító
tevékenységek végzésekor.

    Végül a harmadik problémakör, amely minden bizonnyal a
Parlamentben is indulatokat válthat ki: a magánimport általános
forgalmiadó kötelezettsége. Ahhoz, hogy a kereskedelmi import, így a
hazai üzletekben kapható áruk árszínvonala és a magánimport
árszínvonala között a külföldi vásárlásra csábító és ezzel sok száz
millió dollár devizát az országból kiszivattyúzó különbség
megszűnjön, tehát a versenysemlegesség helyreálljon,
nélkülözhetetlen a magánimport után is megállapítani az általános
forgalmi adót. Hogy az év végéig, tehát a Parlament döntéséig is
csillapítható legyen a bevásárlási láz, a kormány ez év áprilisában
az általános forgalmi adó mértékének megfelelően 25 százalékkal
felemelte a vámokat, kivéve a gépkocsik vámtételét. Január 1-jével a
gépkocsikon kívüli áruk körében a magánimport nem drágul, mert az
általános forgalmi adó bevezetésével egyidejűleg legalább azonos
mértékben csökkenteni fogjuk a vámokat. Csak zárójelben jegyzem meg,
hogy ettől függetlenül is sor kerül egy szerény mértékű
vámcsökkentésre a kereskedelmi és utasforgalmi vámtarifák
korszerűsítésének keretében. Az ÁFA-törvény módosítása tehát csupán
a magángépkocsi-import árait növeli. Miután azonban keserves
tapasztalataink vannak arról, hogy egy naptári időpontra
meghirdetett költségnövelő változás milyen bevásárlási hullámokat
vált ki a megelőző hetekben és napokban, s ez ebben az esetben az év
hátralévő időszakában újabb devizakiáramlás gerjesztője lehet, a
kormány nevében azt javasolom a Parlamentnek, hogy a
magángépkocsi-import általános forgalmi adóját ne január 1-jével,
hanem azonnali hatállyal léptesse életbe. Ez természetesen nem
vonatkozik a már megrendelt és később leszállítandó
személygépkocsikra. (folyt. köv.)


1989. november 23., csütörtök 12:24


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD