|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - harmadik nap (13. rész) - Békesi 11.
|
Ugyanakkor a gazdaság korszerűsítését szolgáló beruházások terheit tovább szeretnénk csökkenteni. Ezért a világszínvonalú hatékonysági követelményeket kielégítő, világbanki hitelekből finanszírozott beruházások ÁFA-terhét megszüntetni javasoljuk. Ugyanígy megszüntetni javasoljuk a környezetvédelmi beruházások forgalmi adóját, valamint a munkahelyteremtő beruházások és az országos közúthálózat építését szolgáló beruházások forgalmi adóját. A második témakör szorosan összefügg az adatszolgáltatás, az adóellenőrzés feltételeinek javításával és így a láthatatlan jövedelmek feltárásának és adóztatásának szándékával. Ez az általános számlaadási kötelezettség bevezetése, az áruk és szolgáltatások értékesítésekor, illetve jövedelmet biztosító tevékenységek végzésekor. Végül a harmadik problémakör, amely minden bizonnyal a Parlamentben is indulatokat válthat ki: a magánimport általános forgalmiadó kötelezettsége. Ahhoz, hogy a kereskedelmi import, így a hazai üzletekben kapható áruk árszínvonala és a magánimport árszínvonala között a külföldi vásárlásra csábító és ezzel sok száz millió dollár devizát az országból kiszivattyúzó különbség megszűnjön, tehát a versenysemlegesség helyreálljon, nélkülözhetetlen a magánimport után is megállapítani az általános forgalmi adót. Hogy az év végéig, tehát a Parlament döntéséig is csillapítható legyen a bevásárlási láz, a kormány ez év áprilisában az általános forgalmi adó mértékének megfelelően 25 százalékkal felemelte a vámokat, kivéve a gépkocsik vámtételét. Január 1-jével a gépkocsikon kívüli áruk körében a magánimport nem drágul, mert az általános forgalmi adó bevezetésével egyidejűleg legalább azonos mértékben csökkenteni fogjuk a vámokat. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy ettől függetlenül is sor kerül egy szerény mértékű vámcsökkentésre a kereskedelmi és utasforgalmi vámtarifák korszerűsítésének keretében. Az ÁFA-törvény módosítása tehát csupán a magángépkocsi-import árait növeli. Miután azonban keserves tapasztalataink vannak arról, hogy egy naptári időpontra meghirdetett költségnövelő változás milyen bevásárlási hullámokat vált ki a megelőző hetekben és napokban, s ez ebben az esetben az év hátralévő időszakában újabb devizakiáramlás gerjesztője lehet, a kormány nevében azt javasolom a Parlamentnek, hogy a magángépkocsi-import általános forgalmi adóját ne január 1-jével, hanem azonnali hatállyal léptesse életbe. Ez természetesen nem vonatkozik a már megrendelt és később leszállítandó személygépkocsikra. (folyt. köv.)
1989. november 23., csütörtök 12:24
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|