Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 06.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához

"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város lakásgondjait 2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével 3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is, rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:

Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye

"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület - tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség - tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van, ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."

Országgyűlés - első nap (33. rész)

A jelenlegi tervidőszakban ennek az ágazatnak juttatott 2,2
milliárdos támogatás még a kikötők működőképességének fenntartására
sem elegendő, nemhogy fejlesztésre.

    A közlekedési rendszer gerincét a vasút alkotja. A bizottság
elnöke figyelmeztetett arra, hogy a vasútnál koncentrálódott hatalmas
értékű eszközállomány elhasználódása, a vasúttal kapcsolatos
koncepciók évenkénti változása az egész vasút használhatóságának
színvonalát erősen rontotta. A romló tendenciák megfékezésére évente
mintegy 15 milliárd forint fejlesztésre és 13 milliárd forint
fenntartási költségre lenne szükség. Ezzel szemben az idén a terv
7,4 milliárdot irányoz elő a fejlesztésre és 10,8 milliárdot a
fenntartásra. Ez még az eszközállomány megőrzését sem teszi
lehetővé.

    A helyzet felvázolásával a bizottságnak nem az a célja, hogy
,,benyújtsa a számlát,, a kormánynak, mindössze arra akar
rávilágítani, hogy a gazdaság teljesítményének növeléséhez
feltétlenül szükség van az infrastrukturális beruházások növelésére.
A bizottság ezért azt javasolja: a közúthálózatnál már 1990-ben el
kell érni, hogy minden kiadását útalap finanszírozza, a tervalkut
mellőzve. Javasolják, hogy a lehető legrövidebb időn belül önálló
napirendi pontként kerüljön a Parlament elé a vasúti közlekedés
helyzete. Célszerű lenne, hogy az Országgyűlés már jövőre
megtárgyaljon egy átfogó közlekedéspolitikai koncepciót, amely az
ezredfordulóig felvázolná az ágazat jövőjét.

    Az előadó végezetül röviden érintette a lakásgazdálkodás
helyzetét, rámutatva, hogy az állam fokozatosan ki akar vonulni a
lakásépítés és -fenntartás feladatából. Ez a bizottság számára
elfogadhatatlan. Ezért azt javasolja a Parlamentnek, hogy a
jelenlegi vitában ne foglaljon állást a tervezet lakásgazdálkodási
koncepciójával kapcsolatban, hanem azt egy átfogó vita keretében
tekintse át. A testület indítványozza azt is, hogy gyorsítsák fel az
önkormányzatokról szóló törvény előkészületeit, s ennek
bevezetésével egyidejűleg alakítsák ki a hosszú távú
lakásgazdálkodás irányelveit. Ennek egyik kulcsa lenne a
tulajdonviszonyok rendezése. Összegezve az elmondottakat, Nagyiványi
András kijelentette, hogy az építési és közlekedési bizottság nem
támogatja az előterjesztésnek az infrastruktúrára, illetve a
lakásgazdálkodásra vonatkozó elképzeléseit. (folyt.köv.)


1989. november 21., kedd 18:39


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

" A nemzeti kerekasztal szeptember 6-án ülésezett. A sajtó jelen volt, érdemi haladás nem történt. Pozsgay elkezdett kapkodni. Baráti társaságban kijelentette, hogy az egész ügyet legkésőbb szeptember 20-ig be kell fejezni. Az ok látszólag az volt, hogy az állampárt kongresszusát október 5-6-ra hívták egybe. Addigra pedig egyértelmű helyzetet kellett teremteni. De a sietségnek volt egy tágabb összefüggése is, mégpedig elsősorban a fenyegető külpolitikai helyzet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD