|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - első nap (30. rész) - Bartha 3.
|
Az állami költségvetés még ma sem rendelkezik úgynevezett vagyonmérleggel; az elmúlt években, évtizedekben csak folyó költségvetési mérlegek készültek - folytatta a bank elnöke. Az egyes állami intézmények, pénzintézetek, pénzügyi statisztikai elszámolásaiban többször és folyamatosan technikai korrekciókra került sor annak érdekében, hogy a folyó költségvetési mérleg és az egyéb pénzügyi adatszolgáltatás publikusan elfogadható legyen. A múlt örökségét, az 1100 milliárd forintra tehető teljes államadósságot maradéktalanul fel kell számolni, hiszen csak ez lehet a biztosítéka egy egészséges piacgazdálkodás, monetáris politika és erős jegybank működésének, legfőképpen egy valóságos és tovább nem halasztható stabilizációnak. Sajnálatos, hogy ezt a rendezést olyan időben végezzük el, amikor egy harmadik adóssághullámnak a mélypontján vagyunk. Tisztában kell lenni azzal, hogy az adatok elkerülhetetlen, a valóságnak megfelelő korrigálása nem marad hatás nélkül az ország megítélésére, hitelképességére. Ez egy olyan tényező, amely méginkább igényli, hogy a Valutaalappal és a Világbankkal a folyamatban lévő tárgyalásokat minél előbb lezárjuk, még akkor is, ha feltehetően nem lesz módunk ilyen körülmények között egy középtávú megállapodást létrehozni. Bízunk abban, hogy a nemzetközi közvélemény megértő lesz - hangsúlyozta. Rendkívül kiélezett, nemzetközi fizetőképességünk megítélése szempontjából kritikus időpontban, éppen a Nemzetközi Valutaalappal folyó tárgyalások közepette értünk el tehát odáig - folytatta az MNB elnöke -, hogy a tényleges helyzetről pontos képet adjunk országnak és világnak. Bizonyos, hogy tájékoztatásunk erősen megnehezíti a külső finanszírozhatóság megőrzése érdekében folytatott tárgyalásainkat. Ennek tudatában is vállaltuk ezt, mert meggyőződésünk: az Országgyűlés is csak így képes a nemzet javát szolgáló döntések meghozatalához eljutni. A pénzügyi politika lehetőségeit az állami költségvetés, illetve a kormányzati gazdaságpolitika törekvései rendre keresztezik, illetőleg túllépik - mondotta a továbbiakban. A pénzpolitikai egyensúlyi követelményeket maguk alá gyűrik a gazdaságpolitika és a költségvetés egyéb problémái, törekvései. Ezért is került sor az államadósság felgyülemlésére, az állam hitelezésére, ami végül is elvezet az ország túlköltekezéséhez, miközben a gazdálkodókat aránytalanul nagy mértékben megterheljük adókkal, hitelszigorításokkal. (folyt. köv.)
1989. november 21., kedd 18:34
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|