|
|
|
|
|
|
|
|
MDF indítvány Leninváros politikai infrastruktúrájának reformjához
"1. Az MSZMP leninvárosi pártbizottságának épületét bocsássák a
tanács rendelkezésére, hogy eredeti funkciójában enyhíthesse a város
lakásgondjait
2. A Tanácsháza váljék Városházává, párhuzamosan a tanácsi
adminisztráció létszám-, eszköz- és helyigényének csökkentésével
3. A Városháza adjon helyet a helyi politikai szervezeteknek is,
rendelkezésükre bocsátva a működésükhöz szükséges, már egyébként is
meglévő infrastruktúrát "
Deutschlandunk:
Hagyományos fegyverek leszerelési egyezménye
"A 23 részt vevő állam - vagyis a NATO és a Varsói Szerződés
tagországai - nemcsak a cél, a módszer és a leszerelési terület -
tehát az Atlanti-óceán és az Urál-hegység közötti térség -
tekintetében, hanem két elvben is egyetértenek: akinek több fegyvere
van, annak többet kell megsemmisítenie, és ahol több fegyver van,
ott kell kezdeni a leszerelést. Vagyis Németországban, éspedig az
Elba folyó mindkét oldalán, ahol - mint közismert - nagy mennyiségű
hagyományos és atomfegyvert halmoztak fel."
|
|
|
|
|
|
|
- A népszavazásról - 3. folyt.
|
Teljesen egyértelmű volt, hogy ez egy olyan konstrukció, amelynek az a funkciója, hogy Pozsgay Imre legyen Magyarország elnöke, hátha a pártja annyira meggyengül, hogy már nem lesz jelentős - mondták szeptember végén, vagy gondolták szeptember végéig - de hát legyen legalább valami hatalomátmentési lehetőség. Azóta megváltozott némileg a helyzet és talán lehet, hogy más módon fognak dönteni az emberek. De semmiképpen nem úgy fognak dönteni, hogy ki a legalkalmasabb az elnöki posztra. Vagy Pozsgay Imrének és esetleg Kulcsár Kálmánnak az ismertsége fogja meghatározni, hogy kire szavaznak, vagy épp ellenkezőleg: az fogja meghatározni a szavazatokat, a befutó személyeket, hogy mindegy, hogy ki, csak ne kommunista legyen. És ez nem egy szerencsés megoldás. Így elnököt választani egy országban, ez nem jó megoldás. Most mindehhez ha még hozzátesszük, hogy végül is egy olyan elnöki rendszert alakítottak ki az aláírók - és ezzel mi is egyetértettünk -, amelyik parlament által választott elnöki rendszerre épül, úgy határozták meg az elnök jogkörét, az elnöki jogkör korlátozását, és ebből kiemelik a megválasztás módját, ez egy abszurdum. Nem lehet így a joggal és az ilyenfajta dolgokkal játszadozni, hogy van egy konstrukció és azt kiemelik és egy egész más szituációba beteszik, mert így az egész értelmetlenné válik. - Viszont nem hiszem, hogy értelmetlen az a megfontolás, amelynek értelmében egy erős kezű államelnök megakadályozhatna olyan problémákat, amelyek felléphetnek a diktatúrából a demokráciába való átmenetel során. Mindenki itt a spanyol példára gondol, aholis a király megakadályozta a diktatúrába való visszatérést. (folyt.)
1989. november 11., szombat
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|